کد خبر: 850241
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دفاعيه‌هاي مناظره دوم حسن روحاني و اسحاق جهانگيري از برجام و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد از برجام و تحولي كه توانست در زندگي مردم ايجاد كند، به هيچ عنوان دروغ يا توجيه نبود!
نویسنده: کبری فرشچی 

دفاعيه‌هاي مناظره دوم حسن روحاني و اسحاق جهانگيري از برجام و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد از برجام و تحولي كه توانست در زندگي مردم ايجاد كند، به هيچ عنوان دروغ يا توجيه نبود! برجام حقيقتاً زندگي برخي از مردم را متحول كرده است. يك سال قبل خبرگزاري اقتصادي بلومبرگ، نظرسنجي منتشر كرد كه نشان مي‌داد 73/7 درصد ايراني‌ها معتقدند برجام هيچ تأثير مثبتي بر زندگي آنها نداشته، اما اقليتي 1/5 درصدي اعلام كرده بودند، برجام به نحو شگفت‌انگيزي زندگي آنها را بهتر كرده است. حالا ديگر هويت بخشي از اقليت محدود منتفع از برجام مشخص شد. يکي از آنها اتفاقاً دختر وزير آموزش‌وپرورش از آب درآمد!

اسحاق جهانگيري كانديداي پوششي اين دوره از انتخابات رياست جمهوري در مناظره‌اي كه روز جمعه برگزار شد، واردات 200 ميليوني پوشاك شرکت دختر وزير آموزش و پرورش را اينگونه توجيه كرد« يك دختري اين وزير دارد فوق ليسانس داشته، بيكار بوده و كار شرافتمندانه واردات انجام داده است؛ فقط 200 ميليون تومان كل ارزش اين لباس‌ها بوده كه وارد كرده است.‌» اما اطلاعات صفحه شخصي دختر وزير آموزش و پرورش در شبكه لينكدين نشان مي‌دهد، برخلاف ادعاي جهانگيري وي نه‌تنها ايام بيكاري نداشته، بلكه بلافاصله پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه سويل اسپانيا، در يكي از زيرمجموعه‌هاي برنامه اتحاديه اروپا مشغول به كار شده است. ضحي دانش، سپس در بخش تحقيق و توسعه شركتي اسپانيايي با حوزه كاري انرژي و محيط‌زيست شاغل شده است. پس از آن به ايران بازگشت و در فضاي پسابرجام، مديريت واردات محصولات و تأسيس شعبات برند لوكس پرنتال ايتاليا را برعهده گرفت. در حقيقت دختر دانش آشتيانى بر خلاف گفته جهانگيرى نه‌تنها بيكار نبوده بلكه در فضاي پسابرجام براي واردات پوشاک به بازار 80 ميليوني ايران، تازه از كار خود در اسپانيا به ايران برگشته تا در شرايط ايجاد شده براي حضور برندهاي خارجي در كشور كسب و كارش را تا حد تأسيس نمايندگي شركت پرنتال  ايتاليا گسترش بدهد!
 
شركت صوري دختر آقاي وزير
بر اساس مستندات دختر وزير با شركت مربوطه (آميتيس طراوت كودكي)، پوشاك مورد اشاره در پرونده را وارد نكرده است و به جاي آن اسمي از شركت توليد بازرگاني راتين گستران طبرستان به ميان آمده است. بماند كه سرمايه اوليه اين شركت يك ميليون تومان ثبت شده است. كارشناسان معتقدند احتمالاً اين شركت صوري اصطلاحاً «يك‌بار مصرف» بوده است. معني استفاده از چنين شركت‌هايي نپرداختن ماليات و حقوق بيت‌المال و نماندن ردپاي عاملان اصلي در اين گونه شركت‌ها است.

پيش‌تر رئيس سازمان مالياتي گفته بود اصل و جريمه ماليات كارت‌هاي بازرگاني موسوم به يك‌بار مصرف حدود 8 هزار ميليارد تومان است. اين بدان معناست كه به‌رغم اظهارات وزير دادگستري مبني بر اينكه «اين محموله جزو دقيق‌ترين و منضبط‌ترين محموله‌هاي گمركي است» چندان هم خالي از مشكل نيست. از سوي ديگر يكي از عمده‌ترين ايرادات اسناد منتشر شده از سوي گمرك مربوط به تفاوت نرخ ارز فاكتور خريد با اظهارنامه است. ارز ثبت شده در اظهارنامه (دلار)، اما ارز فاكتور خريد به (يورو) آمده است. بنابراين اولين سؤال اينكه چرا ميان اظهارنامه و فاكتور خريد تفاوت وجود دارد؟
 
طبق آيين نامه ماده 64 قانون امور گمركي گفته شده «در اين بخش اظهارنامه و اسناد از جهات تكميل بودن اطلاعات و اسناد ضميمه، نداشتن بدهي قطعي، محاسبات، نداشتن خط‌خوردگي، احراز مالكيت، ارتباط اسناد با كالا و همچنين برگ وكالتنامه يا نمايندگي و كارت كارگزاري (در صورت لزوم) بررسي شده و در صورتي كه ايرادي در هر يك از موارد يادشده مشاهده شود، اظهارنامه و اسناد جهت رفع نقص و تكميل به اظهاركننده مسترد مي‌شود تا نسبت به اصلاح، تكميل و امضاي آن اقدام و اعاده كند». اگر اسناد ارائه شده از سوي گمرك واقعي و صحيح هستند، چرا سامانه و مسئولان گمرك مغايرت اظهار و اطلاعات فاكتور را تشخيص نداده‌اند؟
 
كشيده شدن ترمز رشد علمي و شوراهاي عالي
دروغ‌ها و توجيهاتي كه در جريان مناظره دوم از سوي دكتر روحاني و اسحاق جهانگيري يار كمكي‌اش در مقابل دوربين به مردم تحويل دادند، اما به ماجراي بيكاري دختر آقاي وزير محدود نمي‌شود و قصه دنباله‌داري است كه برخي از موارد آن را در اين گزارش مورد بازبيني قرار مي‌دهيم.
 
كمرنگ بودن جلسات شوراهاي علم و فناوري مانند شوراي عالي عتف و شوراي‌عالي فضايي و ركود طرح‌هاي علمي كلان اين روزها سؤال اساسي جامعه علمي از دولت يازدهم است كه اين سؤال از سوي يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نيز مطرح شد.
علم و فناوري كشور كه در سال‌هاي گذشته روزهاي خوبي را سپري مي‌كرد و هر روز اخبار جديدي از پيشرفت رتبه علمي كشور و پرتاب ماهواره‌هاي دانشجويي مي‌شنيديم در دولت يازدهم به مرحله‌اي رسيد كه شتاب علمي كاهش يافت و ترمز طرح‌هاي كلان ملي كشيده شد.  مقام معظم رهبري نيز بارها اين مسئله را به مسئولان تذكر دادند، ولي همچنان قطار علم و فناوري دولت يازدهم خالي حركت مي‌كرد و به جاي عمل از مسئولان فقط شعار مي‌شنيديم تا اينكه اين قطار به ايستگاه مناظرات رسيد و دولت يازدهم خود را در جايگاه پاسخگويي به مردم ديد.
 
شوراي عالي فضايي حتي يك جلسه در دولت يازدهم نداشته آن هم در شرايطي كه هشت سال پيش بود كه ايران به عنوان نهمين كشوري كه توانسته به فضا برسد، معرفي شد و ششمين كشوري شد كه توانسته موجود زنده به فضا بفرستد. حالا اما دانش و تكنولوژي هوا و فضا در كشورمان با كاهش 90 درصدي بودجه بخش هوا و فضا مواجه است و ديگر ماهواره‌اي به فضا ارسال نمي‌كند. بهمن 93، حسن روحاني براي آخرين‌بار دستور پرتاب ماهواره فجر را صادر كرد تا آغازي باشد بر شروع تعطيلي پيشرفت‌هاي صنعت هوافضا. اين در حالي است كه جهانگيري در مناظره دوم گفت «ما دانشگاه‌ها را به مراكز صنعتي كشور وصل كرديم.» از سوي ديگر روحاني در حالي بحث حمله به دولت براي انتصاب فرماندار زن اهل سنت را مطرح كرد كه اين دولت يكي از كم‌كار‌ترين دولت‌ها در حوزه زنان بوده و جلسه ستاد ملي زن و خانواده هم يكي ديگر از شوراهايي است كه در طول دولت يازدهم و به رغم تمام شعارهاي زنانه‌اي كه در اين حوزه داده مي‌شد، يك‌بار هم برگزار نشده است.
 
حمله به دانش موشكي به نفع برجام
از سوي ديگر روحاني در مناظره روز جمعه گفت: «آنجا كه مي‌خواستند برجام را به هم بزنند، روي موشك شعار نوشتند، شهرهاي زيرزميني را نشان دادند تا برجام را به هم بزنند.» اين در حالي است كه صنايع موشكي ايران جزو افتخارات علمي كشور است و موشك دفاعي ملت كه صرفاً منقش به پيامي با الفباي عبري و حاوي مفهوم صلح بازدارنده و نيز بيانگر دوستي با تمامي جهانيان الا رژيم جعلي اسرائيل بود، انتظار مي‌رفت رئيس‌جمهور به جاي حمله به چنين دستاوردي از آن به عنوان يكي از افتخارات نظام ياد كند. تمام اين تناقض‌ها و دروغ‌ها در حالي پيش چشم مردم عنوان مي‌شود كه پيش از اين روحاني گفته بود «دروغ بزرگ‌ترين خيانت به مردم است!»
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
2
دروغ یک خیانت بزرگ است به مردم و ... خیانتکارترین رئیس جمهورایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
2
یعنی انقدر روحانی دروغ گفتی دیگه اگه یه بار راستم بگی حرفتو باور نمیکنیم...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار