کد خبر: 850022
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی؛
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: زائر شهر رضوی از تمام ویژگی های یک شهرک مسکونی برخوردار است.

مهندس خلیل اکبری با بیان این خبر ابراز کرد: زائر شهر رضوی که با ابلاغ حکم هفتگانه مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای شهرک طرق حاشیه اتوبان باغچه به مشهد در حال ساخت است، از تمامی وی‍ژگی‌های یک شهرک مسکونی همچون مهمانسرا،‌ درمانگاه، ‌مسجد،‌ پاسگاه،‌ فضای ورزشی و فروشگاه و ..... برخوردار خواهد بود.

وی از دیگر ویژگی های مهم این زائر شهر را سهل الوصول بودن و دسترسی آسان دانست و گفت: 65 درصد از کل زائران بارگاه قدسی علی بن موسی الرضا(ع) با وسايل نقليه شخصي و سفرهای زمینی وارد مشهد مقدس می‌شوند که حدود 60 درصد از این مسافران از محور اتوبان باغچه مشهد را برای ورود به این شهر انتخاب می‌کنند. بنابراین اولویت احداث زائر شهر رضوی مکانی نزدیک به این محور در نظر گرفته شد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: در ساخت زائرشهر نزدیک بودن به خدمات زیر ساختی مانند آب، برق و گاز نیز از اهمیت ویژه برخوردار بود، در نتیجه زمین باید داخل محدوده خدمات شهری مشهد ساخته می شد تا بتوانیم از زیرساخت‌ها شهری استفاده کنیم.

اكبري با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی با معضل و کمبود پارکینگ روبه رو هستیم، اظهار کرد:  با برنامه ریزی های انجام شده در احداث زائرشهر رضوی تلاش شده تا این مکان فضای کافی برای پارک خودروهای شخصی را داشته باشد تا زائران با آسایش خاطر در آن خودروهای خود را پارک کرده و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سهولت بتوانند تردد کنند. در صورت تحقق این امر قطعا میزان قابل توجهی از ترافیک اطراف حرم مطهر کاهش خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار