کد خبر: 850021
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
رییس المپیک ویژه ایران خبرداد ؛
رییس المپیک ویژه ایران گفت: خراسان رضوی اولین استانی است که در وسیع‌ترین سطح، المپیک ویژه ایران را برگزار می‌کند.

پروفسور اصغر دادخواه  در افتتاح دفتر مراکز خراسان رضوی المپیک ویژه ایران که در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 16 سال قبل مدرسه بازتوانی کم‌توانان ذهنی ایران افتتاح شد و بزرگترین هدفش این بود که این افراد و خانواده‌شان شاد باشند و اولین دفتر آن امشب در مشهد افتتاح می‌شود و تا به امروز تمام فعالیت‌ها از طریق سایت المپیک ویژه ایران انجام می‌شده است و به زودی در تهران هم دفتری افتتاح خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: حرکت، موسیقی و رنگ موجب نشاط افراد کم‌توان می‌شود و بهترین حرکت ورزش است که المپیک ویژه نتیجه آن است که سبب می‌شود دید این افراد نسبت به خود و جامعه نسبت به آنان تغییر کند.

 

رئیس المپیک ویژه ایران عنوان کرد: تمام مراکزی که مجوز در رابطه با افراد کم‌توان از ارگان‌های مختلف گرفته‌اند می‌توانند فرم همکاری با المپیک ویژه ایران را پر کنند و تا امروز در هر استان حداقل یک فرم پر شده است و در خراسان رضوی 41 فرم همکاری برای ما ارسال شده است که 26 مرکز از شهر مشهد هستند.

 

دادخواه خاطرنشان کرد: برای خانواده‌ها پنج مرحله برای اینکه فرزندانشان را در این المپیک شرکت دهند وجود دارد، در ابتدا مشارکت یعنی خانواده باید بداند ما می‌توانیم فرزندشان را از پنج سال به بالا و با هر توانی آموزش دهیم، دوم احترام است که باید خانواده‌ها به فرزندان خود بگذراند که نتیجه آن احترام جامعه به آنان است و اصل‌های بعدی به ترتیب مهارت‌آموزی، رقابت و نشاط است.

 

وی اضافه کرد: در المپیک ویژه هر ماه یک همایش بازی‌ها را برگزار می‌کنیم که یکی از استان‌ها میزبان آن خواهد بود و ما بر آن‌ها نظارت خواهیم کرد، در این همایش‌ها جلساتی برای خانواده‌ها، آموزش و سلامت افراد کم‌توان انجام می‌شود و تمام رشته‌های ورزشی که برای افراد سالم وجود دارد، در المپیک ویژه ایران نیز وجود دارد.

 

دادخواه  اظهار کرد: در المپیک ویژه هر توان و با هر سنی با هدف توان‌بخشی و ارتقا سلامت جسمی و روانی می‌تواند شرکت کند و تمام کسانی که شرکت می‌کنند برنده می‌شوند ابتدا به تمام داوطلبان آموزش می‌دهیم و در هر رشته هشت سکو قهرمانی در نظر گرفته‌ایم و افراد کم‌توان در گروه‌های هشت نفره قرار می‌دهیم و در واقع از همه تقدیر می‌شود زیرا بالای سکو رفتن به افراد کم‌توان اعتماد به نفس می‌دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار