کد خبر: 849904
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان خبر داد:
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت: پار سال اعتبار های ملی حوزه راه و ترابری در استان سمنان نسبت به زمان شروع بکار دولت یازدهم ،443 درصد رشد یافت بگونه ای که در هیچ استان دیگری چنین اتفاقی رخ نداده است.
سید عبدالمجید نژاد صفوی  در نشست با خبرنگاران در اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود، افزود: اعتبارهای استانی سال 95 نیز به نسبت سال 92، با رشد 174 درصدی رو به رو بودکه موجب شد بسیاری از طرح ها به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: حدود دو سوم طرح های قابل بهره برداری استان در هفته دولت، دهه فجر و یا سفر ریاست جمهوری رابه طرح های حوزه راه و ترابری اختصاص داشت که نشان از تلاش زحمتکشان این عرصه دارد.
نژاد صفوی با تاکید بر اینکه طرح های راه و ترابری، برغم محدودیت زمانی و فصلی پرهزینه ترین طرح های اجرایی است، افزود: این در حالی است که با همین میزان اعتبار بسیاری از طرح های نهادهای مختلف را می توان به سرعت به انجام رساند.
وی یادآور شد: دست کم در دو سال گذشته می توان مدعی شد که سرمایه گذاری های کلان و بیشتر از شاخص های تعریف شده جمعیتی در راه های استان سمنان انجام شده و بیشتر این طرح ها در سال 96 به پایان می رسد.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ساخت جاده دامغان- معلمان از سال 94، بیان کرد: تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی از این طرح بازدید کردند و در جالی که نبود اعتبار موجب رکود کار شده بود ، در اقدامی انقلابی و جهادی نقشه های پروژه از وزارت خانه گرفته شده و 36 کیلومتر از آن به صورت امانی و امکانات اداره کل بدون یک ریال اعتبار بیشتر، آغاز شد.
نژاد صفوی اضافه کرد: اکنون بیش از 60 درصد این طرح اجرا شده و عملیات خاکی آن مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و پس از این بازدید به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور شناخته شد.
وی با بیان اینکه اعتبار 120 میلیارد تومانی اجرای این طرح به صورت لایحه به مجلس رفته و در بودجه سال 96 قرار گرفته، یادآور شد: رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت، ایجاد شغل، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و کوتاه شدن مسیر از جمله مزایای ساخت این محور است.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان همچنین با بیان اینکه این اداره کل بیش از 240 طرح در دست اقدام دارد، افزود: این تعداد شامل بیش از 128 طرح ملی و 117 طرح استانی است.
نژاد صفوی میزان اعتبار ملی طرح های راه و ترابری استان در سال 95 را 252 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در سال 92، 56 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
وی افزود: اعتبار طرح های استانی نیز در سال 92، 18 میلیارد تومان بود که در سال 95 به 33 میلیارد تومان رسیده است.
نژاد صفوی با بیان اینکه بیش از 94 درصد از حمل و نقل بار و مسافر در استان از طریق راه ها انجام می شود، اضافه کرد: پراهمیت ترین محور استان بزرگراه تهران- مشهد است که سالانه 17 تا 20 میلیون تردد از این مسیر صورت می گیرد.
وی درباره بزرگراه حرم تا حرم نیز با تاکید بر اینکه دوری این آزادراه از شاهرود صحت ندارد، گفت: مطالعات این طرح هنوز انجام نشده و با توجه به شرایط اقتصادی، دولت قرار است 2 باند بزرگراه کنونی را آورده خود قرار دهد.
همچنین مدیر کل راه و ترابری استان، این اداره کل را پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در سال گذشته 30 طرح در این اداره تعریف شد و از این تعداد، 29 طرح در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید.
نژاد صفوی بیان کرد: تنها طرح باقی مانده، محور دامغان-معلمان است که به دلیل حجم بالای کار، همچنان در حال انجام است.
وی افزود: در سال جاری نیز 20 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی به استان معرفی می شود که همه آن ها درخواست های بحق مردم است.
نژادصفوی مشارکت و همکاری پیمانکاران با این اداره کل را نمونه بارز تحقق شعار سال دانست و گفت: با وجود فشارهای اقتصادی، اجرای هیچ یک از طرح ها متوقف نشده و در 2 سال گذشته حتی یک مورد تعدیل نیرو نیز انجام نشده است.
وی در ادامه نگهداری راه ها را بسیار پرهزینه خواند و گفت: نگهداری از راه های استاندارد استان سمنان سالانه به 219 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان یادآور شد: گستردگی راه ها به ویژه در این استان و در مسیر زایران حرم مطهر رضوی، نیاز به ارایه برخی خدمات جاده ای را دوچندان می کند.
نژادصفوی افزود: ساخت 30 سکوی نماز مسقف و برنامه ریزی برای ساخت 35 سکوی دیگر، رنگ آمیزی، زیباسازی و نورپردازی تقاطع های غیر هم سطح از جمله کارهایی است که در طول راه های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: بیش از 55 واحد توقفگاه نیز بدون اعتبار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شد.
نژادصفوی به اصلاح شیب شیروانی در بیش از 600 کیلومتر از راه های استان اشاره و تصریح کرد: کویری بودن مسیر و خستگی رانندگان سبب شده است تا بیشترین تصادف های رخ داده در راه های این استان از نوع واژگونی باشدکه با اصلاح شیب شیروانی تا حد زیادی سبب شده است این واژگونی ها بدون تلفات باشد.
وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 37 هزار نهال نیز در اطراف توقفگاه ها و سکوهای نماز کاشته شده است.
مدیر کل راه و ترابری سمنان با اشاره به کاهش 25 درصدی تصادفات در نوروز امسال در راه های استان به نسبت مدت مشابه پارسال، افزود: تصادف های منجر به فوت نیز امسال حدود 10 درصد کاهش یافته و این سیر نزولی نشان می دهد باید بیش از پیش به مبلمان جاده ای توجه کرد.
نژادصفوی درباره رفع نقاط حادثه خیز نیز گفت: در سال 94، 33 نقطه پرحادثه شناسایی شده و با اصلاح این نقاط به 11 مورد رسیده و در سال 95نیز 43 نقطه دیگر شناسایی شد.
وی ادامه داد: 19 نقطه پرتصادف استان پیش از تعطیلات نوروزی آشکار شده و با بررسی دوباره اگر نیاز به اصلاح هندسی داشته باشد، انجام خواهد شد.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار