کد خبر: 849900
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
در سمنان
استاندار سمنان با اشاره به نقش مثبت برجام در جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، افزود: در این استان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
محمدرضا خباز در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری در هتلی در شهرستان مهدیشهر افزود: به دلیل وجود فضای امن و آرام بعد از برجام که ثمره تلاش های دولت تدبیر و امید بود، سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی ترغیب بیشتری پیدا کردند.
وی ادامه داد: از سال ٩٤ تا کنون در مجموع ١١١ طرح در استان سمنان برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی و اقتصادی قرارداد انعقاد تنظیم شد که تاکنون ٨٧ طرح برای سرمایه گذاری نهایی شده است و در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در اسفند 94 با مشارکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی ٦٧ طرح منعقد شد که ٤٤ طرح به نتیجه رسیده است و بعد از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به سمنان ١٤ طرح دیگر مصوب شد که ١٣ طرح به تصویب نهایی رسید.
استاندار سمنان تاکید کرد: در استان سمنان آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاران وجود دارد و سرمایه گذاران می توانند در استان با آرامش خاطر در طرح های حوزه های مختلف اعتماد و سرمایه گذاری کنند.
خباز با اشاره به اقدام دولت تدبیر و امید برای رونق بخشی به واحدهای تولیدی و فعال کردن چرخه اقتصاد کشور در بخش صنعت و کشاورزی از طریق ارایه تسهیلات رونق تولید، افزود: ٧٧٠ واحد تولیدی کوچک و متوسط استان سمنان ٤١٧ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و ٣٠ طرح بزرگ صنعتی و ٣٠ معدن بزرگ برای سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه گذاری در سمنان فعال شده و امید است فعالیت این مرکز بیشتر شود تا سرمایه گذاران در کمتر از یک هفته مجوز و استعلام های مورد نیاز سرمایه‌گذاری را از دستگاه های اجرایی مختلف در این مرکز به طور متمرکز دریافت کنند.
استاندار سمنان، بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان که دارای زمینه بسیار مناسبی است تاکید کرد و افزود: با توجه به توان و ظرفیت بخش خصوصی و حمایت از آن ها، فعالان می توان رونق بیشتری در بخش گردشگری ایجاد کنند.
علی کاظمی معاون صندوق احیا و بهره برداری از منابع تاریخی کشور، معاونان استانداری سمنان، احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از فرمانداران و دیگر مسوولان استانی در این همایش حضور داشتند.
در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری انعقاد 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری است، 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود که شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر