کد خبر: 849899
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
معاون صندوق احیای اماکن تاریخی:
معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: ٤٠٠ بنای تاریخی در کشور برای احیا شناسایی شده است که در صورت سرمایه‌گذاری ٣٠٠ میلیون دلار جذب خواهد شد.
علی کاظمی در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری در هتلی در شهرستان مهدیشهر افزود: برای احیای این ٤٠٠ بنا در کشور باید همه مسوولان استان ها همکاری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه احیا و بهره برداری از منابع تاریخی سرمایه گذاریِ بسیار زود بازدهی است و می تواند فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران باشد، ادامه داد: بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال برندسازی هستند، که این موضوع در احیای بناهای تاریخی قابل تحقق است و بناهای تاریخی درای برند چندصد ساله هستند.
معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور افزود: جذابیت کم نظیر بناها، روند تعیین کاربری آسان و ارایه تسهیلات بانکی از دیگر دلایل جذابیت سرمایه گذاری در احیای بناهای تاریخی در کشور است.
کاظمی گفت: صندوق احیا و بهره برداری از منابع تاریخی در کشورهای مختلف وجود دارد و باید با استفاده از این صندوق و با سرمایه گذاری، بناهای تاریخی کشور را نجات دهیم و آن ها را به عنوان سرمایه تاریخی و فرهنگی حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: در استان سمنان تا کنون پنج بنای تاریخی برای احیا واگذار شده است و در این شاخص، سمنان بعد از استان های یزد و اصفهان قرار گرفته است.
معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: استان سمنان دارای فرصت های سرمایه گذاری فراوانی است که این فرصت ها در دست مطالعه است و به دنبال واگذاری بیشتر بناها برای احیا و بازسازی و نوسازی هستیم.
در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری انعقاد 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری است، 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود که شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر