کد خبر: 849570
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی:
روستای موته از جهات مختلفی برای استان اصفهان دارای اهمیت است و مسؤولان استان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات زیادی با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت و معدن و مسؤولان محیط‌زیست برگزار شده تا معدن طلای روستای موته بتواند به کار خود ادامه دهد تا منافع آن هم برای کشور و هم برای کارگران باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با تأکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی و حیات وحش منطقه موته در استان اصفهان اظهار کرد: روستا، پارک ملی و حیات وحش موته برای استان اصفهان دارای جایگاه بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه موته یکی از روستاهای ورودی به اصفهان محسوب می‌شود، افزود: جلسات زیادی با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت و معدن و مسؤولان محیط زیست برگزار شده تا معدن طلای روستای موته بتواند به کار خود ادامه دهد تا منافع آن هم برای کشور و هم برای کارگران باشد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حیات وحش موته از پارک‌های حیات وحش بزرگ کشور محسوب می‌شود و بالغ بر 20 هزار رأس از انواع حیواناتی کمیاب در این پارک با آرامش مشغول تغذیه هستند؛ همچنین موته منطقه‌ای ویژه برای گردشگری هم محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان طرحی برای روستای موته ارائه شد که مورد قبول دولت شد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بحث گردشگری در حیات وحش موته انجام شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در این مدت مسؤولانی همچون مدیرکل‌های محیط زیست، مخابرات، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر صنعت و معدن و دیگر مسؤولان در این روستا حضور پیدا کرده و در این سفرها مشکلات مردم این روستا نیز پیگیری شده است.

وی بیان کرد: روستای موته از جهات مختلفی برای استان اصفهان دارای اهمیت است و مسؤولان استان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی مراکز دیدنی علاوه بر حیات وحش موته، معدن دره سرخ و یا دره دوزخی را داریم که آن هم مکانی گردشگری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع بخش میمه ظرفیت و استعداد گسترش و توسعه را هم در خود دارد، ادامه داد: از 4 سال پیش بحث شهرستان شدن بخش میمه دنبال شد که در دولت قبل آمادگی برای اعلام شهرستان شدن میمه را داشت اما به دلیل اسم آن کمی کار به تعویق افتاد و قرار شد که مورد مطالعه بیشتری قرار گیرد که به دولت فعلی خورد.

حاجی دلیگانی در پایان ابراز کرد: امیدواریم که هرچه زودتر بحث شهرستان شدن این بخش به انجام رسد چراکه پارک حیات وحش موته یکی از نگین‌های این بخش است که در آینده شهرستان خواهد درخشید؛ مرکز مدیریتی این پارک در نزدیک موته و در حوزه شهرستان شاهین‌شهر و میمه واقع شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار