کد خبر: 849547
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی :
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع شهر اراک با حدود ۷۵ درصد پیشرفت و وسعت 700 هکتار تدوین می شود..

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تهیه طرح جامع شهری اراک اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم، راهبردی و مستمر حوزه شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزیتهیه و بازنگری در طرح‌های جامع شهرهای استان مرکزی است.

وی افزود: در این رابطه پس از ادغام شهرهای اراک، سنجان و کرهرود باتوجه به لزوم بازنگری و تلفیق طرح‌های جامع و هادی مربوط، تهیه طرح جامع شهر اراک با جمعیتی بالغ بر 600هزار نفر برای محدوده‌ای به وسعت 700 هکتار در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با بیش از 75 درصد پیشرفت در حال بررسی در مراجع قانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به سایر اقدامات حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل گفت:با توجه به قدمت شهر نراق و بافت تاریخی زیبای آن و به منظور حفظ ارزش‌های این بافت، طرح ویژه این شهر تهیه و در سال 95 نهایی شده که به زودی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: باگذشت حدود 10 سال از تصویب طرح جامع قبلی شهر محلات می‌گذرد کهطرح تجدیدنظر در طرح جامع این شهر با اعتباری معادل 1450 میلیون ریال در سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.

شارقیافزود: به منظور رشد و توسعه شهرهای میلاجرد، جاورسیان و قورچی‌باشی با اعتباری بالغ بر 18430 میلیون ریال طرح‌های جامع این شهر، تهیه و به تصویب مراجع قانونی مربوط رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار