کد خبر: 849343
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مستندهاي تلويزيوني شش نامزد انتخابات رياست‌ جمهوري در حالي آماده پخش شده که گفته مي‌شود بيشتر آنها نه از سوي چهره‌هاي شاخص که به دست جوانان و هنرمندان کمتر شناخته‌ شده، ساخته شده است.
نویسنده:‌ حامد جوادي
 
بخش اول مستندهاي تلويزيوني شش نامزد انتخابات رياست‌جمهوري از روز دوازدهم تا هجدهم ارديبهشت روي آنتن شبکه يک سيما مي‌رود. به اين بهانه نگاهي به نام سازنده اين مستندها و پيشينه هنري آنها داشته‌ايم. به گفته ستاد تبليغاتي سيدمصطفي هاشمي‌طبا فيلم مستند او را فرزين رضائيان ساخته است. فرزين رضائيان پيش از اين ساخت مستند «شکوه تخت جمشيد» را برعهده داشته است.
 
چهارشنبه، 13 ارديبهشت فيلم مستند سيدابراهيم رئيسي پخش مي‌شود؛ مستندي که محمدعلي فارسي آن را ساخته است. پيش از اين ستاد تبليغاتي رئيسي، رنگ تبليغاتي او را نيز انتخاب کرده بود؛ پرچم سه رنگ ايران که پيش‌بيني مي‌شود در مستند او نيز به نوعي به کار گرفته شود. فارسي فارغ‌التحصيل فيلمنامه‌نويسي از دانشکده صداوسيماست. او از سال ۶۷ به عنوان دستيار کارگردان و تدوينگر، با شهيد آويني در توليد مجموعه تلويزيوني «سراب» همکاري داشته و پس از تأسيس «روايت فتح» به همکاري خود با شهيد آويني ادامه داد. فارسي پس از شهادت آويني در بهار سال ۷۲ مسئوليت معاونت توليد مؤسسه روايت فتح را تا سال ۸۱ برعهده داشت. 
 
از مهدي نقويان، کارگردان مستند جنجالي رمز و راز ملکه نيز به عنوان سازنده مستند رئيسي نام برده شده است. به گفته ستاد تبليغاتي ميرسليم، فيلم مستند اين نامزد از سوي روابط عمومي حزب مؤتلفه اسلامي ساخته مي‌شود. فيلم مستند بعدي، در تاريخ 16 ارديبهشت متعلق به حسن روحاني است. از قرار معلوم و طبق گفته‌هاي ستاد تبليغاتي روحاني، اين مستند از سوي ستاد او و فيلمساز غيرشناخته شده‌اي تهيه و آماده شده است. ظاهراً هيچ کارگردان شناخته شده‌اي حاضر به ساختن فيلم روحاني نشده است. مجيد توکلي نيز فيلم مستند اسحاق جهانگيري را ساخته است. وي فيلمساز جواني است که ساخت فيلم تلويزيوني «زيگ زاگ»، فيلم‌هاي مستند «سلطان» و «ميم مثل سميرا» را در کارنامه دارد. فيلم «متولد 65» اولين تجربه کارگرداني او در فيلم بلند است. محمدباقر قاليباف آخرين نامزدي است که بخش اول فيلم مستند او از سيما پخش خواهد شد؛ فيلمي که به گفته ستاد تبليغاتي قاليباف با مسئوليت و سرپرستي سيدمحمود رضوي ساخته شده و در روز 18 ارديبهشت پخش خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار