کد خبر: 849146
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران و كارآفرينان:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه روز كارگر در ديدار هزاران نفر از كارگران و كارآفرينان، كارگري را مايه افتخار خواندند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه روز كارگر در ديدار هزاران نفر از كارگران و كارآفرينان، كارگري را مايه افتخار خواندند و با تأكيد بر تأمين «امنيت شغلي و معيشتِ» جامعه كارگري افزودند: حضور كارگران و همه قشرهاي ملت در صحنه همواره سايه جنگ و تعرض دشمنان را از سر ملت ايران كم كرده و در انتخابات پيش رو نيز هركس، «كشور، نظام و امنيت» را دوست دارد در انتخابات شركت كند، زيرا اين حضور تعيين كننده، شرّ دشمن را از سر كشور كم خواهد كرد.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، محبت و معرفت و اظهار ارادت به آن حضرت را مايه افتخار ملت دانستند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، كارگر را «ستون فقرات اقتصاد و توليد» خواندند و افزودند: براي داشتن اقتصاد «پيشرفته و مستقل» و رونق اقتصادي بايد به قشر كارگر اهميت فراوان داد و اگر بخواهيم جامعه كارگري از امتيازات و حقوق شايسته برخوردار باشد، بايد روي «توليد ملي» تكيه و تأكيد كنيم.
  
مشكل اقتصاد، گرهي نيست كه باز نشود
رهبر انقلاب اسلامي، دلگرم شدن كارگران در جامعه را موجب سامان‌يافتن وضع اقتصادي دانستند و گفتند: مشكل اقتصاد كشور بدون راه‌حل نيست و گرهي نيست كه بازنشدني باشد و يكي از الزامات مهم در اين گره‌گشايي، ملاحظه و رعايت حقوق كارگران است. ايشان خاطرنشان كردند: جامعه كارگري بايد احساس تكريم و احترام و سربلندي كند و قدر كار او دانسته شود و در اين صورت، خستگي و بي‌حوصلگي و بي‌اعتنايي به كار وجود نخواهد داشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر «ترويج فرهنگ كار و اهميت كار» افزودند: نفس علاقه و اشتياق به كار بايد در جامعه ترويج پيدا كند و كار چنان ارزشمند شناخته شود كه كارگر با افتخار بگويد كارگر هستم و در گفتن اين موضوع، احساس حقارت نكند. ايشان، «تأمين امنيت شغلي» و «تأمين معيشت كارگران» را دو وظيفه مهم مسئولان خواندند و گفتند: دولت، كارفرما، كارگر و كارآفرين هر يك به سهم خود در سامان يافتن مشكلات جامعه كارگري در اين زمينه مسئول هستند و بايد وظايف خود را دنبال كنند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هدف از بيان اين مطالب و تأكيد بر اقتصاد مقاومتي و نامگذاري سال‌ها را ايجاد يك گفتمان و خواست عمومي خواندند و افزودند: تبديل شدن يك موضوع به خواست عمومي، موجب تحقق آن مي‌شود و مسئولان نيز در آن جهت حركت خواهند كرد. ايشان با اشاره به نقش‌آفريني سياسي و اجتماعي كارگران در كشورهاي مختلف و تلاش دشمنان براي رو در رو قرار دادن جامعه كارگري با جمهوري اسلامي از همان روزهاي اول انقلاب، گفتند: با وجود اين تلاش‌ها، كارگران هميشه جانب نظام را گرفتند و از آن حمايت كردند و در واقع جامعه متدين و فعال كارگري در طول اين سال‌ها به دشمنان كشور سيلي ‌زده است.
  
همه بايد قدردان جامعه كارگري باشند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: جمهوري اسلامي و همه دست‌اندركاران بايد سپاسگزار و قدردان جامعه كارگري باشند زيرا جامعه كارگري همواره در كنار و همراه نظام بوده و پس از اين نيز به فضل الهي همين‌گونه خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد فراوان بر مسئله اشتغال، اين مسئله را در درجه اول اهميت خواندند و افزودند: اگر مسئله اشتغال به شكل مناسبي حل شود، آسيب‌هاي اجتماعي از جمله مواد مخدر، مشكلات جوانان و آفت‌هاي ناشي از بيكاري و بيكارگي هم كاهش محسوس خواهد يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: هر كس مسئول اجرايي كشور شود و همه كساني كه در دولت آينده مسئوليت بخش‌هاي اقتصادي را بر عهده مي‌گيرند، بايد از همان روز اول، همت و تلاش خود را به حل مشكل اشتغال معطوف كنند، چرا كه در اين موضوع مهم، حتي يك روز تأخير جايز نيست. ايشان، توجه به توليد ملي در همه‌ ابعاد صنعتي، كشاورزي، خدمات و ديگر عرصه‌ها را لازمه حل مشكل اشتغال برشمردند و خاطرنشان كردند: مسئولان دولتِ بعدي بايد در اولين فرصت با برنامه‌ريزي به اين موضوع بپردازند.
  
حضور مردم در انتخابات، امنيت ملي را تضمين مي‌كند
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان با ابراز خرسندي از اينكه فضاي انتخاباتي در كشور در حال گرم شدن است، افزودند: ملت عزيز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنيت ملي تعيين‌كننده است و اگر مردم پاي صندوق‌هاي رأي بيايند، كشور در امنيت باقي خواهد ماند. ايشان با استناد به اطلاعات موثق افزودند: ترس از حضور ملت در صحنه، علت اصلي خودداري دشمنان پررو، وقيح و گردن‌كلفت از هر عمل و اقدام سخت در مقابل ايران است، چرا كه دشمنان از حضور مردم در صحنه، به معناي واقعي كلمه مي‌ترسند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اگر ميان ملت و نظام فاصله بيفتد و مردم به صحنه نيايند، دشمنان هر كاري بخواهند انجام مي‌دهند چرا كه اين كارها براي آنها خيلي هم سخت نيست همانطور كه در جاهاي ديگر دنيا اين كارها را كرده‌اند.
  
حضور مردم سايه جنگ را  برد  نه عملکرد مسئولان
رهبر انقلاب با انتقاد از كساني كه حضور خود را موجب دور شدن سايه جنگ از كشور مي‌دانند، افزودند: گاهي مي‌شنويم بعضي مي‌گويند يا در گذشته گفته‌اند كه وقتي ما آمديم مسئوليت پيدا كرديم، توانستيم سايه جنگ را از سر كشور رفع كنيم، اما اين حرف‌ها درست نيست و واقعيت آن است كه در تمامي سال‌هاي متمادي، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سايه جنگ و تعرض از سر ايران شده است. ايشان، مهم‌ترين مظهر اين حضور ملي را شركت در انتخابات خواندند و افزودند: هرگز نمي‌گويم به چه كسي رأي بدهيد يا ندهيد، اما اصرار دارم كه در پاي صندوق رأي حاضر باشيد و به هر كسي تشخيص مي‌دهيد رأي دهيد. رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: هركس كشور، نظام و امنيت را دوست دارد در انتخابات شركت كند، اين حضور تعيين‌كننده شرّ دشمن را از سرِ كشور كم خواهد كرد.
 
ايشان با تجليل از پيوندهاي عميق و همراهي مردم با نظام در همه دشواري‌هاي 40 سال گذشته، افزودند: پيشرفت، اقتدار، آبرو، عزت و نفوذ امروز جمهوري اسلامي در منطقه مرهون همراهي و همدلي ملت با نظام است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت فكر و تأمل و مشورت براي رأي دادن به نامزدها افزودند: هركس براساس منطق و فكر، به نامزدي رأي دهد، حتي اگر در تشخيص اشتباه كرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسري و بي دقت انتخاب كند، پيش پروردگار و حتي وجدان خود عذري ندارد. رهبر انقلاب پس از بيان اين نكات مهم براي مردم، به بيان چند توصيه به شش نامزد انتخابات پرداختند.
  
كار انقلابي و جهادي تنها راه سامان يافتن كشور
توصيه اول ايشان به نامزدها اين بود كه نيت خود را خدايي كنيد و براي خدمت تلاش كنيد نه براي قدرت، چرا كه هركس براي خدمت به مردم به‌ويژه طبقات ضعيف وارد ميدان شود، هر حرف و حركت او اجر و حسنه دارد. دومين توصيه رهبر انقلاب به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، اعلام صريح حمايت از قشرهاي ضعيف بود. ايشان افزودند: به‌گونه‌اي شعارها و برنامه‌ها را مطرح كنيد كه همه بدانند با هدف اصلي حمايت از طبقات ضعيف وارد عرصه شده ايد و حل اين مشكل مهم براي شما در اولويت جدي قرار دارد. رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر خطاب به نامزدها گفتند: بين خود و خدا عهد كنيد كه اگر مردم به شما رأي دادند، اولويت‌ها را رعايت كنيد و به قشرهايي بيشتر توجه كنيد كه نياز به مراقبت بيشتر دارند. ايشان، «كار انقلابي و جهادي» را تنها راه سامان يافتن مشكلات كشور دانستند و افزودند: مردم و نامزدها بدانند كه براي حل مشكلات موجود بايد مثل يك جهادگر، كمر بسته خدمت بود و با كار «پرحجم و با كيفيت، مجاهدانه و انقلابي»، بن بست‌ها را شكافت و كشور را به پيش برد.
 
رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از كساني كه انقلابي بودن را مترادف بي نظمي توصيف مي‌كنند خاطرنشان كردند: نظم از خطوط اصلي انقلابي‌گري است، انقلابي‌گري يعني سرگرم تشريفات و حاشيه و كارهاي زرق و برق‌دار نشدن و تلاش بي پايان و خستگي ناپذير براي حل مشكلات مردم و گشودن گره‌هاي توليد و كار و اشتغال با راه‌هاي ميان‌بر.
  
قانون را بدون استثنا و رودربايستي اجرا كنيد
رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان به مسئولان همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط در انتخابات اعم از وزارت كشور، شوراي نگهبان، صدا و سيما و ديگر دستگاه‌ها تأكيد كردند: آراي مردم امانت است؛ در نهايت احتياط و مراقبت اين امانت سنگين را حفظ كنيد و اجازه دست درازي به احدي را ندهيد. ايشان رعايت دقيق، بدون استثنا، و بدون رودربايستي قانون را لازمه برگزاري انتخاباتي مطلوب و مورد رضايت پروردگار خواندند و اين جمله اساسي سال‌هاي اخير خود را تكرار كردند: «رأي مردم حق الناس است و اگر كسي به حق الناس تعرض كند، از عهده آن بر نخواهد آمد». پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سخناني ايجاد اشتغال از طريق توسعه بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را تنها راه مؤثر اشتغال‌زايي در جامعه دانست و افزود: در چهار سال گذشته حدود ۲ ميليون شغل در كشور ايجاد شد اما با توجه به ورودي‌هاي جمعيت، اين مقدار شغل پاسخ‌گوي نيازها نيست. ربيعي كارگران و بيكاران را از آسيب‌پذيرترين اقشار جامعه خواند و با اشاره به كاهش قدرت خريد كارگران و بازنشستگان، گفت: تلاش كرده‌ايم سياست تعيين دستمزد را به گونه‌اي نهادينه كنيم كه تا حدودي زمينه براي جبران قدرت خريد كارگران و بازنشستگان فراهم شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
1
0
درود بر شما آقا واقعیت را فرمودید. البته ما منکر احساس مسئولیت مسئولبن کلیدی کشور هم در خاتمه جنگ وافعاً تحمیلی نیستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
حماسه حضور در 24 خرداد 92 وانخاب روحانی جنگ را دفع کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار