کد خبر: 849129
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
با وجود بالاگرفتن نارضايتي‌هاي صنفي و موج نارضايتي اجتماعي به دليل مشکلات معيشتي...
نويسنده: هادي عسگري
 
با وجود بالاگرفتن نارضايتي‌هاي صنفي و موج نارضايتي اجتماعي به دليل مشکلات معيشتي، حجت‌الله ايوبي، رئيس معزول سازمان سينمايي و رئيس فعلي ستاد موسوم به هنرمندان حسن روحاني دو روز پيش در گفت‌و‌گو با روزنامه شرق و در پاسخ به اين سؤال که چقدر از اين ستاد استقبال شده است، گفته بود: «هنرمندان و سينماگران رفيق نيمه راه نيستند.»!
 
ايوبي روز گذشته براي يک نشست خبري فراخوان داد که قرار است در آن به عنوان رئيس ستاد هنرمندان روحاني سخن بگويد. اين در حالي است که تاکنون و برخلاف سال 92 هنرمندان و سينماگران معدودي حاضر به حمايت مجدد از حسن روحاني شده‌اند. سعيد روستايي، کارگردان سينما از معدود سينماگراني است که تا به حال و به طور مشخص از رياست جمهوري روحاني حمايت کرده است. البته تني چند از هنرمندان هستند که در هر صورت و با هر کارنامه غيرقابل دفاعي به طور سنتي بر طبل حمايت از نامزد يک طيف سياسي مي‌کوبند. بهانه اصلي اين طيف هم معمولاً لولو درست کردن از رقيب است، اما به نظر مي‌رسد که حداقل در اين دوره سياست لولوسازي ديگر جواب نخواهد داد.
 
باران کوثري، نويد محمدزاده و حسين پاکدل جزو اين طيف از سينماگران هستند که در هر شرايطي پاي کار فعاليت در ستاد انتخاباتي يکي از نامزدها هستند. پيش از اين و در چند روز گذشته پرويز پرستويي و حميد فرخ‌نژاد هر کدام به‌طور جداگانه اعلام کرده‌اند که از هيچ نامزدي در انتخابات 96 حمايت نخواهند کرد. فرخ‌نژاد همواره جزو سينماگراني محسوب مي‌شود که در انتخابات‌هاي مختلف به حمايت از نامزد اصلاح‌طلبان مبادرت کرده است. او در پستي که البته مدتي بعد آن را حذف کرد نوشت که ديگر در زمين لولوسازان انتخاباتي بازي نخواهد کرد. تا به حال که تقريباً 20 روز تا برگزاري انتخابات زمان باقي است از سکوت هنرمندان مي‌توان اين تحليل را داشت که در اين دوره حاميان حسن روحاني بايد قيد حمايت سنتي و بي‌قيد و شرط از سوي سلبريتي‌ها را بزنند و به حمايت عده‌اي قليل از آنها رضايت بدهند. کارنامه ضعيف و نارضايتي عمومي از دولت روحاني اساساً عقلاي عرصه سينما و برخي سلبريتي‌هاي هميشه پاي کار يک جبهه سياسي را مردد نگه داشته است، چراکه ريسک اين دوره از انتخابات را بسيار بالا ارزيابي کرده و به اصطلاح تا اينجاي کار به اين نتيجه رسيده‌اند که حمايت علني از دولتي تا اين اندازه ضعيف ارزشش را ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار