کد خبر: 849073
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
نامه سرگشاده جمعي از خانواده شهداي ايراني فاجعه منا و مسجدالحرام
جمعي از خانواده شهداي ايراني فاجعه منا و مسجدالحرام در نامه‌اي سرگشاده به رئيس جمهور به سخنان جهانگيري در مناظرات اول انتخابات درباره سفارت عربستان واکنش نشان دادند. به گزارش جوان در اين نامه خطاب به دکتر روحاني آمده است:
جمعي از خانواده شهداي ايراني فاجعه منا  و مسجدالحرام در نامه‌اي سرگشاده به رئيس جمهور به سخنان جهانگيري در مناظرات اول انتخابات درباره سفارت عربستان واکنش نشان دادند. به گزارش جوان در اين نامه خطاب به دکتر روحاني آمده است:
اينك كه اين نامه از سوي جمعي از خانواده شهداي ايراني فاجعه منا و مسجدالحرام، به جنابعالي نگاشته مي‌شود بيش از 19 ماه از دو فاجعه تلخ و غمبار منا و مسجدالحرام كه به شهادت نزديك به 500 حاجي ايراني و هزاران حاجي از اقصي نقاط جهان منجر شد، مي‌گذرد. در طي اين ماه‌ها و روزها، با چشماني اشكبار مصيبت تلخ شهادت مظلومانه و جانكاه عزيزمان را تحمل مي‌كرديم و از خداوند جبار، انتقام از ظلمه طاغوت شجره خبيثه ملعونه آل‌سعود را مسئلت مي‌كرديم. اما سخنان معاون اول جنابعالي در جريان مناظرات انتخاباتي، داغ ما و همه ملت ايران را يك‌بار ديگر تازه كرد. ايشان چنان براي سفارت اين رژيم خبيث در تهران دلسوزي مي‌كرد كه همه ما با خود گفتيم اي‌كاش ذره‌اي از حمايت‌هاي اين‌گونه را نيز از شهداي مظلوم منا كه شهروندان ايراني و اتباع دولت ايران - كه جنابعالي تصدي رياست آن‌را برعهده‌داريد- از شما و كابينه‌تان مي‌ديديم.
جناب آقاي روحاني!
 اين نامه را ازاين‌رو به جنابعالي نوشتيم كه مردم ايران از شما وعده بازگرداندن عزت را به پاسپورت ايراني در انتخابات گذشته شنيدند و ميزان عمل به اين وعده را در مواجهه شما و دولتتان با فاجعه غمبار منا مشاهده كردند. فاجعه منا يك كشتار كم‌سابقه شهروندان ايراني در كشوري خارجي در سال‌هاي اخير است. شهرونداني كه با پاسپورت ايراني - كه شما وعده عزت‌يابي آن‌را به مردم داديد- عازم سفر حج شدند. درست در روزهاي تلخ پس از وقوع اين فاجعه كه شوك و بهت تلخ اين حادثه همه ملت را فراگرفته بود و نگراني از بابت بازنگرداندن ابدان مطهر شهدا به ميهن وجود داشت، جنابعالي در سفر نيويورك سرگرم پرداختن به علاقه‌مندي‌هاي ديگرتان بوديد و بي‌توجه به وسعت فاجعه حاضر نشديد سفر خود را قطع و براي مديريت درست مواجهه به كشور بازگرديد. اوج لطف شما آن بود كه سفر خود را تنها يك روز، كوتاه كرديد. همان روزهاي تلخ كه وزير ارشاد كه نماينده رسمي دولت شما براي پيگيري ماجرا بود را به عربستان راه ندادند، تنها چيزي كه ديپلماسي از كابينه‌تان مشاهده كرديم، زانو زدن وزير خارجه‌تان در كنار امير كويت بود؛ زانو زدن التماس گونه‌اي كه نتيجه‌اي نيز دربرنداشت.
آقاي رئيس‌جمهور!
يادتان هست كه در آخر امر نيز وزير بهداشت كابينه‌تان نه با گذرنامه سياسي كه با گذرنامه عادي به حجاز سفر كرد و دولت سعودي وي را به عنوان نماينده رسمي ايران به رسميت نشناخت؟ يادتان هست كه سعودي‌ها حاضر به تحويل ابدان مطهر شهداي ايراني نبودند و در همان روزهاي اوليه بدون كسب اجازه از اولياي دم و دولت ايران، پنهاني برخي پيكرها را دفن كردند؟ نهايتاً اگر سعودي‌ها حاضر به تحويل ابدان شهداي ايراني شدند به خاطر كليد تعامل شما و دولتمردانتان نبود، بلكه نهيب حيدري و عزتمندانه، ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه‌اي بود كه سران آن رژيم خبيث را به عقب‌نشيني وادار كرد!اميدواريم روزي كه اولين گروه از پيكرهاي شهداي منا به وطن بازمي‌گشت و سخناني كه در آن مراسم بر زبان برديد را از ياد نبرده باشيد! شما كه مدعي حقوقدان بودن هستيد كه خود را آشنا به فنون ديپلماسي مي‌دانيد، آن روز در سخناني نسنجيده سطح مطالبه‌گري از رژيم سعودي را از سوءمديريت و مسئوليت يك دولت به خطاي چند مأمور دون‌پايه تنزل داده و گفتيد: «اگر ثابت شود كه عده‌اي از مأمورين در اين حادثه تقصير داشته‌اند ما به‌هيچ‌عنوان از خون عزيزانمان نخواهيم گذشت.» شايد بتوان ادعا كرد كه هيچ خدمتي بزرگ‌تر از اين به رژيم آل‌سعود وجود نداشت كه اين‌چنين آنها را از ورطه مسئوليت‌پذيري يك دولت رها كند.
همان روز وعده داديد كه «دولت همچنان پيگير حادثه باقي خواهد ماند و نتيجه را به اطلاع ملت خواهد رساند.» اكنون مردم و همه خانواده شهداي منا بهترين داوران براي ارزيابي عمل به اين وعده هستند. كميته حقيقت‌يابي كه در صبح روز 11 مهرماه از ضرورت تشكيلش سخن گفتيد، هنوز تشكيل نشده و وزارت خارجه شما نيز هيچ تلاش محسوسي براي پيگيري آن انجام نداده است. تنها هنر وزير خارجه شما آن بود كه چندماه بعد قاتلان سعودي شهداي منا را برادر بخواند و با افتخار تصريح كند كه «نزديك به 500 زائر ما در مراسم حج كشته شدند، اما ما روابط خود را قطع نكرديم، حتي روابط خود را با عربستان كاهش هم نداديم.»
آقاي روحاني!
در مقابل جنايتي كه سعودي‌ها با شهروندان متبوع دولت شما انجام دادند، پاسخ شما جز لبخند، التماس و انفعال چيز ديگري نبود و اكنون نيز بيش از آنكه مدافع حقوق شهداي ايراني فاجعه منا باشيد، براي سفارت عربستان در تهران دل مي‌سوزانيد. قطعاً حمله به سفارت سعودي در تهران قابل دفاع و توجيه نيست، اما بايد به ياد داشته باشيد كه شما در 100 روز پس از فاجعه منا كه هنوز اين سفارت در تهران فعال بود و روابط دولتتان با سعودي‌ها برقرار بود، هيچ عمل مثبت و نتيجه بخشي براي دفاع از حقوق شهروندانتان انجام نداديد و حتي همان‌گونه كه پيش‌تر گفته شد به سعودي‌ها براي فرار مسئوليت‌پذيري كمك كرديد.
اينك وعده‌هايي كه چهار سال پيش داديد و كارنامه شما و كابينه‌تان در مورد روابط با سعودي‌ها در پيشگاه مردم آشكار است. يقين بدانيد كه همه آناني كه در حق مهاجران الي الله قصور يا تقصير داشته‌اند در روز محشر بايد پاسخگوي ذات باري‌تعالي باشند. اكنون در اين دنيا نيز تنها اميد خانواده شهداي مظلوم منا و مسجدالحرام به تحقق وعده‌هاي الهي و انتقام سخت از ظالمان است، چراكه شعارهاي فريبنده مدت‌هاست براي ما رنگ‌باخته است.
والسلام علي من اتبع الهدي
جمعي از خانواده شهداي ايراني فاجعه منا و مسجدالحرام
خانم خاكشور (همسر شهيد عربشاهي)
 خانم جمهور (همسر شهيد جمهور)
خانم تقياني (فرزند شهيد تقياني)
خانم آقايي پور (همسر شهيد آقايي‌پور)
خانم دكتر روح‌افزا (همسر شهيد دكتر حاتمي)
خانم نورالديني (همسر شهيد دكتر سيدناصر حسيني)
خانم محمدزاده (همسر شهيد حاج حسن خواجه‌پور)
مرتضي ركن‌آبادي (برادر شهيد دكتر ركن‌آبادي)
محمدجواداخوان (فرزند شهيد حجت‌الاسلام‌والمسلمين اخوان).
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
با این جنایت ال سعود وجنایتهایلیس مرزی ان دولت کثیف که به قول مولای متقیان اگر ادم ازاین غصه بمیرد جادارد اقای معا ون بجا دفاع ازمردم مظلوم ایرا ن مدافع این دولت مزدور میشود واقدا م چند جوان هیجانی وخوود جوش را محکوم میکند وانراگنا ه نا بخشودنی نظام مقدس جمهوری اسلامی که هیج نقشی در ان نداشته ومرم بافرهنگ ایران اسلامی میداند البته بعید نیست پست پرده همان وابستگان اقای معاون برای کم کردن فشار برال سعود بوده باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار