کد خبر: 849064
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
شیخ احمد

عضو شورای فیفا که دپارتمان قضایی آمریکا او را در پرونده فساد شناسایی کرده است، سرانجام تصمیم گرفت از انتخابات شورای فیفا کناره‌گیری کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، شیخ احمد الصباح که رییس شورا  المپیک آسیا (OCA) نیز هست، اعلام کرد از اخبار مربوط به اتهامات وارده بسیار متعجب شده است. او از خود در بیانیه‌ای دفاع کرده و انجام هرگونه کار خلاف قانون را رد کرده است.

شیخ احمد که در انتخابات شورای فیفا کاندیدا شده بود، به خاطر اتهام‌هایی که متوجه او بود از این انتخابات کناره‌گیری کرد. او همچنین از سمت خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز استعفا کرد. شیخ احمد در این زمینه گفت: در انتخابات شورای فیفا شرکت نمی‌کنم و از تمام سمت‌های فوتبالی نیز استعفا کردم. این بهترین تصمیمی بوده که گرفتم و آن را به سود فیفا و AFC می‌دانم.

گفته شده است شیخ احمد در پرونده مربوط به داده شدن یک میلیون دلار رشوه به ریچارد لی، رییس انجمن فوتبال آسیا دخیل بوده است. شیخ احمد به کمیته‌ انضباطی فیفا و IOC نیز اعلام کرده است خود را از هرگونه کار خلافی مبرا می‌داند.

بررسی‌ها نشان داده است لی در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۰۰ هزار دلار در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ نیز ۸۵۰ هزار دلار رشوه دریافت کرده است. این رشوه در جهت منافع مقامات کویتی داده شده است.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار