کد خبر: 849057
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، حماسه بازی‌دراز را سمبل ایثارگری‌های امت مظلوم و بصیر ایران اسلامی دانست.
جوان آنلاين: مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز شامگاه پنج‌شنبه با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری، آحاد مردم و کاروان‌های راهیان نور در محل حرم مطهر احمدابن اسحاق شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه برگزار شد.

سردارغلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این مراسم  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عملیات غرور آفرین بازی دراز، تبریک فرار رسیدن ماه مبارک شعبان و میلاد امام حسین(ع) و همچنین ابراز خرسندی از حضور در حرم احمدبن اسحاق گفت: در این مکان مقدس ما نسبت به اماکن دیگر به کربلا نزدیکتریم و این خود حسنه‌ای بر محسنات دیگر حضور در این مکان است.

وی خطاب به محضر حضرت ابا عبدالله (ع) گفت: ای حسین عزیز، شما کاری کردید کارستان که تا قیام قیامت، ایستادگی، ایثار، انقلاب، جانفشانی و فداکاری شما پابرجاست و هر انسان آزاده‌ای حتما می‌تواند از این چشمه جوشانی که شما ایجاد کردید رفع عطش کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور باخطاب به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) افزود: شما در مظلومیت تام و تمام شهید شدید و داغی که به خاطر شما و اهل بیت شما بر دل اسلام ماند، التیام ندارد. نه تنها شما بلکه در مورد ذریه معصوم شما هم همینطور است.

وی ادامه داد: یکایک ائمه معصومین (ع) هر کدام مظلوم‌تر از دیگری بودند و اگر این مظلومیت و غفلت خاص و عام نبود، آخرین دردانه این خاندان مهدی(عج) عزیز در پرده غیبت نبود.

سردار غیب پرور تاکید کرد: آنچه که باعث غیبت شده غفلت ما است و ما نگذاشتیم که چشمه زلال امامت به واسطه و مستقیم بر قلبهای امت جاری باشد.

وی بار دیگر خطاب به سیدالشهدا (ع) گفت: بعد از قرن‌ها عالم فرزانه ای از ذریه شما قیام کرد و قیام او به یک انقلاب تبدیل شد، اما تفاوتی وجود دارد و آن این است که مردم زمانه شما جز عده قلیلی همراهی نکردند اما انقلاب اسلامی توام با همراهی مردمی که آنها هم مظلوم اما بصیر و پا در رکاب امامشان بودند، رقم خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در حالی که سید شهیدان را خطاب قرار می داد تصریح کرد: شما به واقعیت سخن من با تمام ابعادش مشرف هستید و می دانید که این مردم چطور پای امامشان ایستادند. آن زمانی که خطر ترور در کشور توسط منافقین کوردل رقم خورد این مردم ایستادند.

وی با اشاره به تعدی دشمن به کشور طی ۸ سال دفاع مقدس خطاب به سیدالشهدا(ع) افزود: مردم به خصوص مردم این مناطق که ایثارشان بیش از سایرین بود، فقط و فقط به حب ولایت شما جان و خون خود را تقدیم کردند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه هیچ وصیت‌نامه‌ای را پیدا نمی‌کنید مگر در آن وصیت‌نامه نامی از حسین بن علی(ع)، عاشورا، کربلا، قرآن و مهدی(عج) آمده باشد، گفت: آیا وصیت‌نامه‌ای را پیدا می‌کنید که این قله های معرفت در آن نباشد؟

وی با تاکید بر اینکه آیا وصیت‌نامه‌ای را سراغ دارید که سفارش به امام، ولایت، رهبری و انقلاب در آن نشده باشد؟ ادامه داد: اگر به اذن الله شهدا برخیزند - آنها که عکسشان زینت بخش محفل ماست- و از آنها سوال شود که چرا جنگیدند و مشقت جنگ و اسارت در زندان‌های صدام را تحمل کردید، آیا پاسخ مشترکی دریافت نمی‌کنیم؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: آن پاسخ یک کلمه و آن هم دفاع از نظام اسلامی بود.

وی افزود: آن زمانی که بچه‌های رزمنده جان می دادند، آیا زمزمه‌ای غیر از حسین و زهرا می‌شنیدید؟ آیا اینکه شهدا در واپسین لحظات می گفتند ما را به سمت مرجع شریف حسین بن علی (ع) بخوابانید یک قصه است؟ آیا اینها اتفاق نیفتاد؟ چرا، نه یکبار، نه دوبار، بلکه صدها بار اتفاق افتاد.

سردار غیب‌پرور گفت: ای حسین جان، مردم پای امامشان ایستادند و به همین خاطر بود که امام روح‌الله(ره) ما فرمود این مردم از مردمان عصر امیرالمومنین و از مردمان عصر پیغمبراکرم(ص) بالاتر هستند و امام(ره) اهل تعارف نبود و شخصیتی بود که کلام نورانیش عین حقیقت بود.

وی افزود: مردم پای انقلابشان ایستادند و بعد از امام (ره) همین مردم پای امام بعدی، اولای ما، مقتدای ما حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ایستاده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: گزافه‌گویی در محضر حسین بن علی (ع) بی معناست و باید حقیقت را گفت.

وی خطاب به سیدالشهدا(ع) گفت: ای پسر پیغمبر ببینید، جوانانی که آن روز در دفاع ۸ ساله و در صحنه‌های پر از مخاطره دفاع از انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، امروز در کسوت مدافع حرم چه می‌کنند.

سردار غیب‌پرور با اشاره به رشادت شهدای مدافع حرم مخصوصا یکی از شهدای مدافع حرم گرگان گفت: همسر این شهید بزرگوار تعریف می‌کرد که شوهرم را خودم داخل قبر گذاشتم و به او گفتم ممنونم که قبل از تو وارد قبر، این خانه بهشتی تو بشوم. در یزد، دلوار بوشهر و سراسر ایران هم همینگونه است.

وی با اشاره به منششهدای مدافع حرم گفت: خط شهادت و دفاع از انقلاب اسلامی، از روز اول تا به امروز و به فضل خداوند متعال برای آینده تداوم و استمرار دارد. به همین خاطر است که رهبر فرزانه ما- نه یکبار و دوبار- مکرر فرموده‌اند که من آینده را روشن می‌بینم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه حضرت آقا آیا به واسطه عملکرد من نوعی و برخی از مدیران و مسئولان این را فرمودند!؟ گفت: نگاه عمیق آقا، توجه به مردمانی است که مردانه پای انقلابشان ایستاده اند.

وی با طرح این سوال که، آیا دشمن ما کم شده است؟ تاکید کرد: به هیچ وجه، اگر آن روز دشمن فقط در جبهه نظامی با ما می‌جنگید، امروز در جبهه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با ما می جنگد.

سردار غیب پرور تاکید کرد: عمل دشمن امروز پیچیده تر شده است، اما مردم محکمترند و جوانها نیز بصیرتر هستند و خیلی خوب سره را از ناسره تشخیص می دهند. و امام امت ما حفظه الله این مردم را خوب می‌شناسد و این امام و این رهبری این مردم و ملت را می‌خواهد.

وی خطاب به مردم گفت: ای مردم ای کاش شما در زمان محرم ۶۱ بودید. آنموقع دیگر مظلومیت مولای بی کفن ما این گونه نبود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگر سخنانش به حماسه بازی دراز پرداخت و گفت: بازی دراز یک صحنه‌ای است که این صحنه نماد و سمبلی از ایثارگریهای یک امت مظلوم را نشان می‌دهد.

وی افزود: دفاع در آن زمان و در این مناطق بسیار سخت بود اما مردم این مناطق ایستادگی کردند و آرامش موجود حاصل همین ایستادگی است و آرامش در پرتو ایستادگی و مقاومت به وجود می آید.

سردار غیب پرور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی جهاد کبیر تاکید کرد: جهاد کبیر همان قدرت نه گفتن و مقابل دشمن ایستادن است.

وی گفت: انقلاب ما یک آرمان و ادعایی دارد که این ادعا درست است. امام (ره) بزرگوار ما این انقلاب را معماری فرمودند که زمینه ظهور عدالت گستر را فراهم فرمایند و این آرمان انقلاب ما است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به این جمله امام (ره) که «ما در انتظار خورشیدیم»، گفت: تقریبا همه ما این جمله امام (ره) را به یاد داریم، باور کنید امام با این جمله به ما کد می داد و می خواست یک مطلب مهمی را به ما برساند.

وی افزود: کدام طلوع خورشیدی را سراغ دارید که قبل از طلوع خورشید فجر صادق اتفاق نیفتاده باشد؟ از روز ازل که خورشید عالم تاب خلق شد تا به امروز و آینده ای که نمیدانیم چقدر طول خواهد کشید اینگونه خواهد بود. و این مشیت پرودگار و رمز و راز عالم خلقت است که قبل از طلوع خورشید فجر صادقی اتفاق بیفتد.

سردار غیب پرور خطاب به امام(ره) گفت: فجر صادق این خورشید که در انتظار آنیم کجاست؟ آیا انقلاب اسلامی فجر صادق نیست؟ آیا شما فجر صادق نیستید؟ رهبری فرزانه انقلاب فجر صادق نیست؟ این مردم ایثارگر بصیر، فهیم، جانفشان سلحشور فجر صادق نیستند؟

وی افزود: انقلاب اسلامی و همه اینهایی که عرض کردم فجر صادق است و ما اکنون در بین الطلوعین هستیم که یک طلوع فجر صادق و یک طلوع خورشید عالم تاب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خطاب به مردم تاکید کرد: نکند در بین الطلوعین دچار غفلت شده و خوابمان ببرد چرا که ملتی که خوابش ببرد حقش این است که با لگد دشمن بیدار شود.

وی با بیان اینکه نکند بخوابیم و خوابمان ببرد، گفت: دشمنی آمریکایی ها کم نشده، بلکه چند برابر شده است.

سردار غیب پرور افزود: حواسمان باشد، چرا که اگر خوابمان ببرد و دچار غفلت شویم نفوذ چند برابر خواهد شد، شایطین بر ما مسلط شده و اغیار بر ما چیره خواهند شد و این حق شهدا نیست.

وی خطاب به حاضرین در مراسم گرامیداشت بازی دراز گفت: ای کسانی که به حرمت حماسه بازی دراز آمده ایم از خدا بخواهیم که پای انقلابمان بایستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان با بیان اینکه ایستادن پای انقلاب هزینه دارد و آسان نیست، گفت: خدا باید به ما کمک کند تا بتوانیم در این راه ایستادگی کنیم.

سرهنگ قنبری، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سرپل‌ذهاب نیز در این مراسم گفت: امشب ما شاهد آمادگی زیارت بیش از ۲۵ هزار عاشق شهدای انقلاب هستیم که به خاطر شهدا از سراسر ایران به سرپل ذهاب آمده اند.

وی ابراز امید واری کرد: امیدواریم فردا با حضور همه زائران سرود خوب و قابلی در وصف رشادتهای شهدا و ایثارگران سردهیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار