کد خبر: 849043
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیمارى‌هاى مرتبط با شغل افراد جزء بیمارى‌هاى پرمخاطره محسوب می‌شوند که درمان آن‌ها هزینه‌هاى زیادى را به فرد تحمیل مى‌کند.

خسرو صادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی ایمنی و سلامت کار  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بیمارى‌هاى اسکلتى به عنوان شایع‌ترین بیمارى شغلى شناخته می‌شوند که بروز آن‌ها اغلب به دلیل حمل و نقل بار سنگین است.

وی در خصوص سایر بیماری‌های مرتبط با محیط کار افراد گفت: بیمارى‌هاى پوستى و کاهش شنوایى از جمله شایع‌ترین بیمارى‌هاى شغلى به‌حساب می‌آیند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: بیمارى هاى شغلى جز بیمارى هاى پرمخاطره است که درمان و هزینه هاى زیادى به فرد و جامعه تحمیل مى کند زیرا وقتى فردى دچار سرطان، نارسایى قلبى مى‌شود درمان وی به سختى صورت گرفته و هزینه سنگینی به وی تحمیل می‌شود.

صادق نیت با بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه بهداشت محیط کار صورت گرفته است ادامه داد: افزایش بازرسان، تامین تجهیزات پیشرفته براى نظارت و توجه به اطلاعات و ایجاد سامانه‌هاى پیشرفته براى ثبت داده‌ها از اقدامات خوب صورت گرفته در این حوزه است.

وى افزود: در حال حاضر بیش از ٣٠٠ شرکت خصوصى در جهت پیشگیرى از بروز بیمارى‌هاى شغلى با وزارت بهداشت همکارى مى‌کنند تا حوادث شغلى را اندازه گیرى کنند.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار