کد خبر: 849026
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
گلف

رقابت‌های بین‌المللی گلف از ۱۷ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کیکاوس سعیدی، رییس فدراسیون گلف صبح یک‌شنبه در نشست خبری رقابت‌های بین‌المللی گلف با عنوان "جام صلح و دوستی، گرامی داشت شهباز حسینی‌پور" بیان کرد: برای نخستین‌بار رقابت‌های بین‌المللی گلف در ایران برگزار خواهد شد و پنج کشور لبنان، ایران، بنگلادش، پاکستان و افغانستان به همراه هشت تیم در آن حضور خواهند داشت.
او هم‌چنین درباره هدف فدراسیون از برگزاری این رقابت‌ها اظهار کرد: گلف در حال حاضر یک رشته المپیکی است و در اقصی نقاط دنیا درهای گلف به روی جوانان باز شده است و بر روی این رشته سرمایه گذاری شده است. هدف فدراسیون گلف تیز کسب یک سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

  سعیدی بیان‌ کرد: رشته گلف حدود ۱۰۰ سال است که در ایران راه‌اندازی شده است و حدود ۲۵ سال از تاسیس فدراسیون گلف می‌گذرد و فدراسیون گلف یکی از اعضای رسمی فدراسیون جهانی و اعضای کمیته ملی المپیک ایران است. با این وجود هم‌چنان در بحث زیرساخت‌ها و زیربناها وضعیت مناسبی نداریم. به دلیل شرایط اقتصادی حاکم، نظام سرمایه‌گذاری و جهت‌گیری‌های موجود، نشناختن ظرفیت‌های گلف و شرایط تحریم قبل از برجام، زیربناها برای گلف فراهم نشد و این ورزش در زیرمجموعه ورزش‌های گلخانه‌یی قرار گرفت. از نظر قهرمانی در رتبه آخر دنیا قرار داشتیم و دسترسی نداشتن گلف‌بازان به زمین‌های استاندارد از جمله مشکلات فدراسیون برای صعود و قرار گرفتن در رنکینگ آسیایی و جهانی بود. با تلاش فدراسیون، مربیان و شرکت‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی توانستیم در مدت چهار سال بیست و دو پله در رنکینگ جهانی صعود و از رتبه هفتاد و دوم جهانی به رتبه ۵۰ صعود کنیم و با این تدبیر و رویه امید توانستیم نور امید را جاری کنیم و شعار ما می‌توانیم را محقق کنیم.

رییس فدراسیون گلف در ادامه‌ بیان‌ کرد: از نظر تجهیزات در چهار پنج سال گذشته دو میلیارد و پانصد میلیون تومان لوازم گلف خریداری کرده‌ایم و در مقاطع زمانی در اختیار هیات‌های گلف قرار دادیم و ده‌ها زمین آموزشی گلف و مینی گلف، کروکت، وودوال در مراکز استانی و کلانشهرها ساخته و سرانه فضای تمرینی گلف را افزایش دادیم. امروز در سطح ۲۳ استان کشور هیات راه‌اندازی و حدود ۲۵  تا ۳۰ درصد گلف‌باز سامان یافته نسبت به سال ۹۵ – ۹۴ افزایش و در حال‌ حاضر بیش از چهار هزار نفر فعالیت دارند.

سعیدی درباره استعدادیابی گلف، اظهار کرد: بهمن‌ماه سال گذشته طرح استعدادیابی گلف را افتتاح و ۶۲۰ نوجوان مستعد شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ان‌شاء‌الله در سال جاری نیز این تعداد افزایش یابد.

او در ادامه‌ افزود: سالانه پنج تا شش اعزام برون مرزی داشتیم و لیگ‌های کشوری نیز برگزار شد؛ امسال برای دومین‌بار موفق شدیم یکی از مربیان صاحب نام از استرالیا را در اختیار داشته باشیم که از مربیان حرفه‌یی گلف در جهان محسوب می‌شود و طی چند روز گذشته این مدرس بین‌المللی سه کارگاه برگزار و یک کارگاه عمومی نیز ویژه‌ مستعدان گلف از فردا (دوشنبه) ‌در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز می‌شود.

سعیدی درباره تیم‌ ‌ملی بانوان نیز بیان‌ کرد: تیم‌ ‌ملی بانوان گلف در قالب سه گلف‌باز به بلژیک برای شرکت در رقابت‌های دانشگاهی اعزام شده که امروز مسابقات آن‌ها آغاز می‌شود.

رییس فدراسیون گلف، این ورزش را عاملی برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار نامید و بیان‌ کرد: ورزش گلف برای همه سنین است و از این ورزش می‌توان برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار استفاده کرد. در ترکیه سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار توریست گلف فقط برای گلف به این کشور سفر می‌کنند و این می‌تواند درآمدزایی خوبی برای هر کشوری باشد. در ایران نیز به دلیل تنوع اقلیمی و منابع طبیعی فراوان زمینه ساخت زمین گلف برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

او هم‌چنین درباره برگزاری نخستین رقابت‌های بین‌المللی گلف، بیان‌ کرد:  برگزاری رویدادهای بین‌المللی و میزبانی آن بازتاب و پیامدهای مثبتی برای ورزش کشور و گلف خواهد داشت که علاوه بر تبادلات فنی زمینه‌ساز انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی نیز خواهد بود.

سعیدی در ادامه‌ بیان‌ کرد: برنامه راهبردی چهار ساله فدراسیون را تدوین و به وزارت  ورزش و جوانان ارسال کرده‌ایم و به‌زودی در نخستین مجمع عمومی فدراسیون مطرح خواهد شد. تلاش فدراسیون این است که به سمت خود کفایی از جمله در بعد اقتصادی حرکت کند.

رییس فدراسیون گلف درباره جوایز و هزینه مسابقات بین‌المللی که از ۱۷ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: به دلیل این که مسابقات آماتور است جوایز نقدی در نظر گرفته نشده است و در پایان این رقابت‌ها کاپ، مدال و حکم به ورزشکاران اهدا می‌شود. درباره بحث هزینه برگزاری مسابقات نیز بخشی از آن را فدراسیون و بخش دیگری از آن را از سایر منابع پیش‌بینی شده است. به دلیل این که ‌اسپانسر مسابقه تا این لحظه مشخص نشده است فردا (دوشنبه)  آن را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار