کد خبر: 849021
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
به همت کامیار فانیان
گروه موسیقی «کُهن» به سرپرستی و آهنگساز کامیار فانیان و خوانندگی مهدی امامی، کنسرت خود را در میانه‌های اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌کند.
به گزارش «جوان» به نقل ازروابط عمومی گروه «کُهن»، گروه موسيقى ايرانى «كهن» به سرپرستى و آهنگسازى كاميار فانيان و خوانندگى مهدى امامى، ١٥ ارديبهشت ١٣٩٦ در موزه هنرهاى معاصر اصفهان روى صحنه می‌رود.

در این کنسرت آثاری به آهنگسازی کامیار فانیان در آواز «افشارى» و دستگاه «ماهور» اجرا می‌شود.

فانيان که از محققان و پژوهشگران موسيقى نواحى ايران است، درباره‌ی اجرای پیش رو می‌گوید: پيگيرى مداوم من طى سال‌ها برای يادگيرى موسيقى مناطق مختلف ايران شامل حركت در موسيقى كردى، خراسانى، تركمنى، آذرى و بختيارى بوده است. در این راه همچنين آموختنِ سازهاى دوتار شمال و شرق خراسان، تنبور منطقه گوران و همچنين دو تار تركمن به قدرى من را تحت تاثير قرار داده كه بى آنکه بدانم، در توليد آثار موسيقايى‌ام تفاوت‌هايى نسبت به آنچه در موسيقى ايرانى شنیده میشد، احساس مى‌كردم.

این آهنگساز تاکید می‌کند: تشكيل گروه كهن و اجراى موسيقىِ اين گروه حاصل اين تجارب موسيقايی است.

فانیان می‌گوید: اجراى آثار اينچنينى مى‌تواند حركتى متفاوت در موسيقى ايرانى ایجاد کند كه با المانهاى موسيقى نواحى ايران زمين چه از باب ريتم و ادوار و چه از باب حركات ملودیک، فرمهاى مهمى از موسیقی ایرانی را بازتولید کند.

اوا ادامه می‌دهد: این نغمه‌ها در طى سال‌های دور در موسيقى ايرانى به دست فراموشى سپرده شده‌اند. حال این که، اجرای برنامه‌های مختلف از سوی گروه «کُهن»، کوششی است در این مسیر تا شاید بتوان برخی از این نغمه‌ها را بازسازی و شاید راه‌هایی نوین در عرصه موسیقی ایرانی ایجاد کرد.

جاويد ابراهيم پور نی‌نواز و سجاد منصورى تنبک نواز گروه هستند و قرار است در اجرای پیش رو گروه را همراهی کنند.

کنسرت گروه «کهن» 15 اردیبهشت 1396 از ساعت 20:30 در فضای باز موزه هنرهای معاصر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار