کد خبر: 848943
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌ها غالباً از واکنش توأم با توهين روزنامه‌ها و شخصيت‌هاي زنجيره‌اي وزانت بيشتري داشت
يك روز پس از مناظره اول شش نامزد رياست جمهوري، نظرات مردم درباره مناظرات بسيار منطقي‌تر و با اهميت‌تر از واكنش بعضاً توهين‌آميز رسانه‌هاي زنجيره‌اي ديده شد.
مناظره اول از منظر مخاطبانيك روز پس از مناظره اول شش نامزد رياست جمهوري، نظرات مردم درباره مناظرات بسيار منطقي‌تر و با اهميت‌تر از واكنش بعضاً توهين‌آميز رسانه‌هاي زنجيره‌اي ديده شد. در حالي كه به نظر مي‌رسد عصبانيت اصلاح‌طلبان از رقباي روحاني موجب شده حتي با نام فاميل رقبا بازي توهين‌آميز انجام دهند، اما در كنار آن، بيشتر نظرات مردمي، وزانت و منطق قابل قبولي دارد.
يكي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشت: جهانگيري از مظلوميت  هاشمي‌ حرف زد، در حالي كه وزارت ارشاد دولت اصلاحات (جناح جهانگيري) 27 بار كتاب عاليجناب سرخ‌پوش را كه كتابي در وهن هاشمي بود از يك ضد انقلاب فراري تجديد چاپ كرد. بهتر بود جهانگيري بگويد چرا خودشان با هاشمي چنين كردند.

كاربر ديگري نوشته است: چرا يكباره روحاني همه فيلم‌هاي انتخابات 92 را از وب‌سايت خود حذف كرد، آن هم بعد از رسوايي فيلم وعده‌ اشتغال 4 ميليوني در بخش گردشگري؟! آيا حذف همه فيلم‌هاي سال 92 از روي وب‌سايت را مي‌توان به معناي عدول روحاني از همه وعده‌ها و قول‌ها و قسم جلاله خوردن‌هايش دانست.

كاربري با نام علوي نوشته است:  روحاني در مناظره گفت كه اوضاع شرق كشور را بهبود بخشيديم و گاز به زاهدان رسيد اما مردم زاهدان مي‌گويند ما هنوز گاز نداريم! در ثاني منظور روحاني را از اينكه اوضاع غرب كشور از شرق بهتر است، نفهميديم. يعني بيكاري در آذربايجان غربي و ايلام و كردستان و خوزستان و اوضاع اسفبار زندگي زير گرد و غبار را بهتر مي‌داند؟!
كاربر ديگري در تلگرام نوشته است:  آقاي جهانگيري مي‌گويد «احساس بي‌عدالتي در جامعه بالا گرفته است»، سؤال ما از آقاي جهانگيري اين است: «شما به عنوان شاكي سخن مي‌گوييد يا متهم؟! طوري حرف مي‌زنيد كه گويا مملكت دست شما نبوده و حضورتان در مناظره‌ها اتفاقي بوده نه به عنوان معاون اول و براي پوشش دادن رئيس‌جمهور مستقر؟!»كاربري هم به حملات جهانگيري و روحاني به قاليباف اشاره كرده و نوشته است:  آقاي جهانگيري فكر كرد استفاده مجدد از واژه «گازانبري» كه روحاني در مناظرات چهار سال قبل به كار برد، سودي به حال ايشان دارد، در حالي كه نشستن قاليباف بين روحاني و جهانگيري و حمله هر دو اينها به قاليباف، بيشتر از هر چيزي حمله گازانبري را تداعي مي‌كرد.
 
كاربري هم به شيوه اداره جلسات مناظره ايرادي وارد مي‌داند و مي‌نويسد:  نحوه كار به شكلي پيش رفت كه نامزدهاي مدافع وضع موجود هيچ برنامه جديدي براي عبور از مشكلات ارائه نكردند و بيشتر به شخصيت و عملكرد نامزدهاي رقيب حمله مي‌كردند. گويي اگر ثابت شود كه نامزد رقيب، صلاحيت ندارد به معناي صلاحيت داشتن آنان است!
 
كاربري هم مي‌گويد:  حالا بايد چه كرد؟ آيا تا روز آخر حرف‌ها و جدل‌هاي جهانگيري را تماشا كنيم و دست آخر او به نفع روحاني كنار برود؟! آيا تمسخر مردم بيشتر از اين ممكن است؟!
كاربر ديگري مي‌نويسد:  كاش قاليباف شهردار تهران نبود، آن وقت شايد جهانگيري و روحاني بهانه‌اي پيدا نمي‌كردند كه به جاي حرف زدن از مردم محروم روستاهاي دوردست و مناطق محروم، حرف خود را به اوضاع تهران بچرخانند و فقط از شرايط پايتخت سخن بگويند.
 
كاربري در تلگرام نوشته است: يك موضوع كه در اولين مناظره نامزدهاى انتخابات در رسانه‌ها دست به دست شد، وعده دروغ «ايجاد 4ميليون شغل» در عرصه گردشگرى بود؛ وعده‌اى كه روحانى در تبليغات انتخاباتى خود در سال ٩٢ آن را مطرح كرده بود، اما در مناظره روز گذشته حرف خودش را دروغ انگاشت ! در اين باره دو نكته گفتنى است: اول اينكه، آقاى روحانى و سايت‌ها و نشريات منتسب به وى مدعى شده‌اند كه وعده ايجاد 4ميليون شغل، قيدى داشته است و چون آن قيد محقق نشده، 4ميليون شغل هم منطقاً حاصل نشده است. اين ادعا در حالى مطرح مى شود كه هر گوينده عاقل جملات شرطى، آن هم در تراز نامزد رياست جمهورى، لابد شرطى را كه نتواند آن را تحقق بخشد مطرح نمى كند. به بيان ديگر، حتماً وقتى آقاى روحانى گفته‌اند كه با رونق توريسم و ورود 10ميليون گردشگر، 4ميليون شغل ايجاد مى شود، خودشان براى اين عرصه و براى رونق توريسم و در نتيجه براى ايجاد 4ميليون شغل، برنامه‌اى داشته‌اند؛ نه اينكه بى هيچ برنامه‌اى و از روى باد هوا اين وعده را داده باشند؛ بنابراين وقتى نتوانسته‌اند 4ميليون شغل ايجاد نمايند، بدين معناست كه نتوانسته‌اند برنامه‌هاى خود را در اين حوزه اجرايى نمايند و چهارسال پيش وعده‌اى ناراست به مردم داده‌اند.
 
دوم اينكه، حتى اگر بپذيريم كه وعده آقاى رئيس‌جمهور مبنى بر ايجاد 4ميليون شغل در سال ٩٢، مشروط بوده است، بايد گفت شرط اين وعده هم محقق شده، اما باز هم نتيجه آن محقق نشده است، چرا كه معاون گردشگرى سازمان بازرسى همين هفته گذشته خبر از ورود ٢٠ ميليون گردشگر به ايران داده بود. آقاى روحانى هم كه گفته بود با ورود ١٠ ميليون گردشگر، ٤ ميليون شغل ايجاد مي‌كند، الان و با ورود ٢٠ ميليون گردشگر بنا بر وعده داده شده بايد حداقل و در بدبينانه‌ترين حالت 4 ميليون شغل وعده داده شده را ايجاد مي‌كرد، كه نكرده است !
با چنين تفاصيلى واضح است كه آقاى رئيس‌جمهور در سال ٩٢ وعده پوچ و خالى از واقعيتى به مردم داده است كه نه توان انجام آن را داشته است و نه حالا قبول مي‌كند كه وعده داده شده‌اش راست نبوده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
اقای روحانی کلیرش شکسته است این دوره با خود نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
1
0
واقعیتش این برنامه هیچ شباهتی به مناظره نداشت. مناظره یعنی دو نفر روبروی هم بنشینند در مورد یک مطلب صحبت کنند و برای اثبات نظرشان مدارک مستدل و محکم ارایه کنند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
1-وقتی دست دولت خالی از کار و (تقریبا هیچ) باشد و پشتیبان ان هم نجومی خوران و دلالان مفسد و مدعیان اصلاحات غربزده باشد(نه مردم انقلابی ومستضعف) ، فرقی نمی کند که روحانی در میدان باشد و یا جهانگیری، طوفان باشد یا زلزله

2- تمام درها به روی روحانی قفل شده است و هیچ «کلید»ی نمیتواند آن را باز کند! حتی "کلیدتدبیری" که روحانی در سال 92 به مردم نشان داد امروز به قفلی برای خود ش تبدیل شده است(قفل بی تدبیری). در این وضعیت "تهی دستی دولت" دیگر مردم، هیچ یک از این استدلالهای وی را نمی پذیرند حالا می خواهد طوفانی باشد یا زلزله ای

3-فاعتبروا یا اولی الابصار
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
با سلام. دادن وعده داشتن برنامه 100 روزه از كانديدايي كه در حال حاضر رييس جمهور مي باشد بسيار زشت و هم عجيب است چراكه ايشان همين الان هم رييس جمهور است و وظيفه دارد مطابق قانون اساسي تمام تلاش خود را براي كشور انجام دهد
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
دونالد ترامپ در جمع طرفدارانش در ایالت پنسیلوانیا گفت: صد روز اول دوره ام بسیار ثمر بخش بود.
جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اندیشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
واقعا سخنان اقای جهانگیری و رییس جمهور باعث شرمندگی است پس از 4سال کارنامه ندارند باز وعده میدهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار