کد خبر: 848940
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
عضو كميسيون امنيت ملي عنوان كرد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه ردپاي عربستان در حادثه تروريستي ميرجاوه مشهود است، گفت: جمهوري اسلامي بايد شهادت مرزبانان ايراني را به عنوان تهديد يكي از مولفه‌هاي امنيت ملي كشورمان ارزيابي كند.
حشمت‌الله فلاحت پيشه در گفت‌و‌گو با خانه ملت گفت: شهادت مرزبان ايراني در نقطه صفرمرزي را بايد اتفاقي فراتر از يك عمليات تروريستي طراحي شده در خاك پاكستان تحليل كرد. وي گفت: عربستان كه در جريان جنگ داخلي افغانستان با ايجاد طالبان و القاعده راه نفوذ به پاكستان را بازكرده بود امروز نيز در ماجراي ترور مرزبانان ايراني ايفاي نقش كرده است.
وي در ادامه افزود: سعودي‌ها كه عملاً پس از بهارعربي يا همان بيداري اسلامي وارد تقابل نيابتي با جمهوري اسلامي شده‌اند، به شدت نگران حضور موج دموكراسي خواهي در مرزهاي عربستان هستند.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: عربستان به دليل ناكامي سياست‌هاي سعودي در عراق و سوريه هزينه‌هاي سنگيني متحمل شده است؛ در يمن تحقير مي‌شود و در بحرين نيز اوضاع از دست رياض خارج شده است.
وي تصريح كرد: رياض تلاش مي‌كند با انجام اقدامات ايذايي عليه ايران بحران را از مرزهاي عربستان دور و براي تهران دردسرهاي امنيتي ايجاد كند. فلاحت‌پيشه گفت: گروه‌هاي تروريستي كه در بستر ضعف امنيتي اسلام‌آباد و در مرزمشترك پاكستان با ايران فعاليت مي‌كنند، عمدتاً از سوي گروه‌هاي سلفي سعودي مورد حمايت مالي و اطلاعاتي مي‌شوند. وي خاطرنشان كرد: نكته تأسف انگيز اينجاست كه سازمان اطلاعاتي ارتش پاكستان موسوم به آي. اس.‌اي نيز با گروه‌هاي تروريستي در منطقه بلوچستان مرتبط است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
ایران هم باید مقابله به مثل کند ودست از سرعربستان برنداردوکل منطقه رابرای آل سعود نا امن کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
مسئولین کشور بروند با این شیوخ گستاخ برای حضور در حج مذاکره بکنند. این شیوخ تشنه بخون شیعه و ملت ایران هستند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
1
شهادت مرزبانان ایران هم زمان با ائتلاف پاکستان با عربستان و
رفتن 500 خلبان به عربساتان "در جنگ با یمن صورت گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار