کد خبر: 848917
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
پس‌لرزه‌هاي اعتصاب پرسپوليسي‌ها قبل از مصاف با ذوب‌آهن
اعتصاب بازيكنان پرسپوليس كه از روز چهارشنبه شروع شده بود، شرايطي را رقم زد كه سرخپوشان براي نخستين بار، روز گذشته بدون برگزاري هيچ تمريني بعد از مصاف با الهلال به ديدار ذوب‌آهن اصفهان بروند.
نویسنده: دنيا حيدري

اعتصاب بازيكنان پرسپوليس كه از روز چهارشنبه شروع شده بود، شرايطي را رقم زد كه سرخپوشان براي نخستين بار، روز گذشته بدون برگزاري هيچ تمريني بعد از مصاف با الهلال به ديدار ذوب‌آهن اصفهان بروند. اما در حالي كه بازي بدون تمرين و تحت تأثير اعتصاب قهرمان بحث روزهاي گذشته بود، ‌خبر استعفاي احتمالي طاهري، ‌سرپرست باشگاه شوك تازه‌اي ايجاد كرد.
بعد از دو روز تمرين نكردن و اعتصاب و با توجه به حساسيت بازي‌هاي پيش رو خصوصاً مصاف با الوحده امارات اين تصور ايجاد شده بود كه بازيكنان جمعه با كوتاه آمدن از مواضع خود تمرين كنند. مسئله‌اي كه برانكو را بر آن داشت تا تمرين را به كنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي ترجيح دهد، اما در حالي كه او با لباس ورزشي در خيريه عمل حاضر شده بود و توپ‌پخش‌كن‌ها هم مشغول پخش كردن توپ‌ها بودند، بازيكنان بار ديگر به تمرين نكردن اصرار كردند. جمعه البته طاهري، ‌بعد از دو روز از اعتصاب بازيكنان تيم، ‌به همراه گرشاسبي و تركاشوند در تمرين حاضر شد، اما اين حضور ديرهنگام هم نتوانست موفقيتي در پي داشته باشد. طاهري با حضور در تمرين تحريم شده بازيكنان پرسپوليس از پرداخت 5 درصد از قراردادها در 24 ارديبهشت خبر داد، اما اين خبر نتوانست كسي را قانع كند، چراكه آنها معتقد بودند ليگ 14 ارديبهشت و ليگ قهرمانان 18 ارديبهشت براي پرسپوليس تمام مي‌شود و آنها هرگز نمي‌توانند 24 ارديبهشت که طاهري وعده آن را داده به پول خود برسند.
  
عكس‌العمل مديرعامل
اصرار بازيكنان به اعتصاب كه با نارضايتي طاهري، مديرعامل سرخپوشان همراه بود، ‌او را بر آن داشت تا خبر از انتشار دريافتي بازيكنان بدهد: «به بازيكنان اطلاعات اشتباه دادند. آنها تاكنون 70 درصد قراردادهاي خود را گرفته‌اند كه بيشترين دريافتي در بين تيم‌هاي ليگ است. حتي در خصوص پاداش‌ها نيز بيش از هر تيمي واريزي داشتيم. شايد عده‌اي براي مابقي مطالبات چك دادند، اما روش ما اين نيست. بابت اين اعتصاب جريمه‌اي در نظر نمي‌گيريم، اما اين رفتار درست نيست و نبايد دل هوادار را به درد آورد.» حال باشگاه پرسپوليس براي اينکه ادعاي خود را ثابت کند، تصميم گرفته در روزهاي آينده به صورت شفاف پرداختي به بازيکنان در اين فصل را روي سايت خود منتشر کند.»
  
هزينه گزاف رقابت با استقلال
در واقع دردسر پرسپوليسي‌ها از زماني شروع شد كه بازيكنان اين تيم متوجه شدند استقلالي‌ها 78 درصد از قراردادهاي خود را گرفتند. تيمي که قبل از ديدار رفت با لکوموتيو ازبکستان بابت مطالباتش اعتصاب کرد و بدون حتي يک جلسه تمرين به ديدار حريف آسيايي‌شان رفت، حالا بيشترين دريافتي را در ميان تيم‌هاي ليگ برتري دارد. استقلالي‌ها در دوران مديريت افشارزاده 30 درصد از مطالبات خود را دريافت کردند و در زمان مديريت افتخاري نيز در سه مقطع 10، 8 و30 درصد از مبالغ قراردادهاي‌شان را دريافت کردند تا جمع دريافتي‌شان به 78 درصد برسد و صداي بازيكنان قهرمان ليگ را در آورد كه چرا ما بايد 70 درصد(حداقل 60 و حداكثر 70 درصد) گرفته باشيم و خبري از پاداش‌هاي قهرماني‌مان نيز نباشد اما استقلالي‌ها 78 درصد گرفته باشند! حال آنكه اين اعتصاب 50 ميليون بابت رزرو هتل المپيك كه از قبل انجام شده بود را روي دست اين تيم گذاشت. ضمن اينكه به دليل زير كشت رفتن چمن ورزشگاه شهيد كاظمي، ‌بعد از بازي با الهلال پرسپوليسي‌ها براي سه روز مجموعه خيريه عمل را اجاره كرده بودند كه در ازاي تمرين نكردن بازيكنان اجاره اين زمين را هم پرداخت كردند!
  
تهديد كميته اخلاق
در حالي كه صحبت‌هاي طاهري براي جلب رضايت بازيكنان پرسپوليس جواب نداده، تورك، ‌رئيس كميته اخلاق، اعتصاب‌كننده‌ها را به توبيخ و جريمه تهديد مي‌كند: «بازيکنان و مربيان براي دريافت مطالب‌شان بايد از راه و روش قانوني اقدام ‏کنند و تمرين نکردن راه درست و قانوني براي دريافت مطالبات نيست. اين روش ‏حتي دور از اخلاق و مرام ورزشي است و با خاطيان برخورد خواهد شد.»
  
تير آخر
اما آنچه كه بعد از سه روز اعتصاب پرسپوليس و به ميدان رفتن اين تيم بدون تمرين برابر ذوب‌آهن ناگهان همه نظر‌ها را به سوي خود جلب كرد، ‌خبر استعفاي طاهري بود. شايعه استعفاي علي‌اکبر طاهري، سرپرست پرسپوليس قبل از مصاف اين تيم با ذوب‌آهن بود كه مطرح شد و گفته مي‌شود قرار است طي امروز و فردا به‌طور كتبي اعلام شود و حتي مسئولان وزارت ورزش نيز در جريان آن قرار گرفته‌اند؛ تصميمي كه بايد ديد ترفندي مديريتي است و مي‌تواند با شوكي سنگين به پرسپوليس اعتصاب بازيكنان را تحت‌الشعاع قرار دهد و آنها را از مواضع خود پايين بياورد يا جدي‌تر از آن است كه تصور مي‌شود و قهرمان ليگ را در واپسين هفته‌ها با چالشي جدي مواجه خواهد كرد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار