کد خبر: 848800
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
قائم مقام ستاد بزرگداشت مقام معلم ضمن اعلام برنامه‌های هفتهٔ معلم گفت: وزیر آموزش و پرورش خبرهای خوشی را درارتباط با پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته معلم دارد.
 مهر: اسفندیار چهاربند در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار شد گفت: اگر سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش را مطالعه کنید وزن معلم در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برجسته است. ۳۵ راهکار و سه هدف اصلی در ارتباط با معلمان دارد و نظام تعلیم و تربیت، مساوی با معلم است.

وی با بیان اینکه تکریم مقام معلم به این مفهوم است که بتوانیم بین حق و تکلیف توازن برقرار شود، افزود: تکریم به این معنا نیست با برگزاری چند جشن مسئله تمام شود. حاکمیت، جامعه، خانواده و رسانه آنچه در قبال معلم به عنوان تکلیف دارند را در طول سال انجام دهند. مفهموم بزرگداشت این است که نهادهای مختلف نسبت به وظیفه و تکلیفی که در قبال معلم دارند عمل کنند.

قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و اختیارات را به استان‌ها داده‌ایم. در هر استانی یک ستاد بزرگداشت مقام معلم ایجاد شده مه تعداد ۱۰۰ هزار مدرسه نیز برنامه‌های منجسمی را برگزار خواهند کرد.

چهاربند همچنین گفت: هفته معلم با سالروز شهادت استاد مطهری آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با نام ولایت مداری و سلوک مطهری، روز ۱۳ اردیبهشت با عنوان معلم و تکریم اجتماعی، روز ۱۴ اردیبهشت با نام معلم و پیشکسوت تعلیم و تربیت، روز ۱۵ اردیبهشت با عنوان معلم توسعه اجتماعی و انسجام ملی، روز ۱۶ اردیبهشت با نام معلم مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی، ۱۷ اردیبهشت با عنوان معلم مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و روز ۱۸ اردیبهشت ماه با نام معلم و تکریم سازمانی نامگذاری شده است.

وی یادآور شد:تعداد ۷۵۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر کشور داریم که گنجینه ارزشمندی هستند که باید از تجربیات آنان استفاده کنیم و قدر آنان را بدانیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار با خانواده شهید مطهری و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در مرقد امام از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

چهاربند یادآور شد: در طول چند روز آینده مطالبات فرهنگیان اخباری خوبی به سمع و نظر معلمان خواهد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار