کد خبر: 848793
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
مدیر کل تعاون استان اصفهان:
اصفهان - بهره‌های بانکی آفت اشتغال است، خواسته کارگران افزایش حقوق نیست بلکه کاهش نرخ بهره‌های بانکی است و باید کمپین‌های فرهنگی برای نه گفتن به خرید کالاهای خارجی و کاهش نرخ بهره بانکی تشکیل شود

 به گزارش خبرنگارآنلاین جوان مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک روز جهانی کارگر بیان داشت: تشکل‌های کارگری همیشه در امر خدمتگزاری به ما کمک کردند، ۶۵ درصد جمعیت اصفهان مختص به جامعه کارگری و تشکل‌های مربوط به آن است.

محسن نیرومند افزود: معنی کارگر در اذهان متفاوت است و عامه مردم سریعاً کارگران ساختمانی یا تولیدی را متصور می‌شوند در حالی که شرع ما تعریفش متفاوت است و مطرح می‌شود هر فردی رزقش را با تلاش و زحمت بدست می‌آورد کارگر است.

 وی گفت: از نظر حقوقی فردی که برای دیگری کار می‌کند و حقوق و دستمزد می‌گیرد، کارگر است اما از نظر قوانین کسی که برای دولت کار می‌کند مستخدم است، قانون کار بزرگترین و مهمترین قانون بعد از قانون اساسی است وبر این اساس یک پزشک هم کارگر است، مدیران ارشد نیز که حقوق دریافت می‌کنند کارگر هستند و منظور ما معنی عمومی از مقام کارگر است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اذعان داشت: در دوران جنگ علاوه بر خط مقدم در پشت جبهه‌ها کارگران بودند که کارخانه‌های جنگ‌ زده را احیا می‌کردند و تولیدات مهمات را نیز برای رزمندگان ادامه دادند.

وی گفت: طبق قانون، افزایش حقوق کارگران باید معادل تورم باشد اما با وجود تورم ۳۰ یا ۴۰ درصدی در بعضی سال‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش حقوق نداشتند، برخی مواقع با وجود نگرفتن حقوق بیش از چند ماه کار را تعطیل نمی‌کنند.

نیرومند تصریح کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان بالاتر از متوسط کشور است، ما صنعتی‌ترین استان کشور هستیم اما اقتصادمان بیشتر آسیب می‌بیند، کمبود نذورات آسمانی نیز موجب بیکاری کشاورزان می‌شود و نرخ بیکاری را ۲ درصد بیشتر از متوسط کشور افزایش داده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر جا توقف کردیم به روحیه جهادی و بسیجی روی آوردیم و نیاز است این روحیه را به کارگران هم القا کنیم.

وی گفت: بهره‌های بانکی آفت اشتغال است، خواسته کارگران افزایش حقوق نیست بلکه کاهش نرخ بهره‌های بانکی است، باید کمپین‌های فرهنگی برای نه گفتن به خرید کالاهای خارجی و کاهش نرخ بهره بانکی تشکیل دهیم.

نیرومند اظهار کرد: مدیران باید تغییرات رویه دانش‌محور و به روز را برای تولید داشته باشند، در همین استان اصفهان مدیرانی داریم که کارخانه‌های تعطیل‌شده را احیا می‌کنند و مدیرانی داریم، که موجب بیکاری تعداد زیادی کارگر شده‌اند که این نشان از اهمیت مدیریت دارد ولی بسیاری ازکارخانه ها نیز به دلیل رکود وافزایش مواد خام وعدم فروش به موقع محصولات وبهره‌های بالای بانکی نیزدر تعطیلی کارخانه بی نقش نیستند.

وی با اشاره به اینکه ما ثروت داریم، گفت: پلی اکریل، کاشی نیلو و برخی دیگر از کارخانه‌های ما فقط مشکل مدیریت دارند و کمبود منابع نداریم بلکه فقط باید مدیریت را تغییر داد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اذعان داشت: پتانسیل تشکل‌های کارگری در کنار تشکل‌های کارفرمایی به ما در اشتغال‌زایی کمک عمده می‌کند، نقش عمده علما، هنرمندان و بقیه اقشار را نیز نباید دست کم گرفت.

وی تأکید کرد: در سال ۹۶ ستادی با عنوان حمایت از اشتغال پایدار تشکیل می‌شود که با توجه به بودجه‌ای که برایش در نظر گرفته‌شده کمک عمده‌ای در زمینه اشتغال‌زایی به ما خواهد کرد، باید یادآور شد که در سال ۹۵ اعتراضات کارگری ۳۱ درصد کاهش داشت.

نیرومند با اشاره به اینکه کارگران نیاز دارند تا به مشکل درمان آن‌ها رسیدگی شود، عنوان کرد: مشکل صندوق‌های بازنشستگی کشور نسبت به محیط‌زیست از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر