کد خبر: 848790
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
سردار پاکپور:
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: دشمنان به دنبال ناامن کردن کشور ما هستند و نیروهای صابرین توانسته‌اند درخت امنیت کشور را تنومند کنند.
جوان آنلاين: مراسم یادواره شهدای تیپ ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه صبح امروز شنبه 9 اردیبهشت برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه طی سخنانی اظهار داشت: شهدای صابرین با نثار خون خود درخت امنیت را در ایران تنومند کردند.

وی افزود: من تک تک نیروهای صابرین را به اسم می‌شناسم، چه شهدایی که در جنوب شرق و چه شهدایی که در ارتفاعات جاسوسان در شمال غرب به شهادت رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: کسانی که امروز در صابرین خدمت می‌کنند در صحنه‌های مختلف دفاع از امنیت کشور حضور دارند ما هر جا که نیاز به افرادی داشتیم که به آنها اطمینان کامل داشته باشیم حتما به سراغ بچه‌های صابرین می‌رویم.

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: سال 94 در منطقه شمال غرب می‌خواستیم روی دو ارتفاع بسیار مهم عملیات انجام دهیم که با مشکل مواجه بودیم و در آنجا به صابرین ماموریت دادیم و بعد از چند روز مشاهده کردیم که این نیروها بهترین مواضع و سنگرها را در آن منطقه ایجاد کرده‌اند.

وی عنوان کرد: روی یکی از ارتفاعات شمال غرب نیروهای ضد انقلاب تونل‌هایی ایجاد کرده بودند و زمانی که ما می‌خواستیم به سمت این ارتفاعات برویم آنها نیروهای ما را هدف قرار می‌دادند. در‌ آنجا به شهید جعفرخانی ماموریت دادیم که این ارتفاعات را آزاد کند و ایشان توانستند 4 ساعته آنجا را آزاد کرده و 18 نفر از عناصر ضدانقلاب در آنجا کشته شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به یکی دیگر از ماموریت‌های یگان ویژه صابرین گفت: وقتی یک اتفاقی خارج از مرز افتاد ما ساعت 10 شب به تیپ صابرین ماموریت دادیم آنها ساعت 5 صبح آماده اجرای ماموریت شدند. این فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای صابرین است.

سردار پاکپور با بیان اینکه یک زمانی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان اشرار علیه ما کمین اجرا می‌کردند، اظهار داشت: امروز اشرار به داخل لانه‌های خودشان در کشور مقابل ما یعنی پاکستان رفته‌اند و از آنجا نیروهای ما را هدف قرار می‌دهند. مانند اتفاقی که برای نیروهای مرزبانی افتاد و دیگر قادر به حضور در عمق خاک ما نیستند و این امنیت به برکت خون شهدا بوجود آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مستشاری نیروهای صابرین اشاره و تصریح کرد: در اقدامات مستشاری نیروهای صابرین زبانزد بودند و باعث ایجاد روحیه بین باقی نیروها می‌شدند. دفاع از ارزش‌های نظام و پیروی از خط ولایت جزو اهداف اساسی شهدا بود و بایستی ما هم از این آرمانها دفاع کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما امروز در یک دریای پرتلاطم ناامنی هستیم، عنوان کرد: کشور ما به عنوان یک جزیره امن در این دریا است؛ امروز عربستان‌، امارات و پدر همه آنها آمریکا از گروه‌های ضد انقلاب برای ایجاد ناامنی علیه ما پشتیبانی می‌کنند.

سردار پاکپور ادامه داد: امنیت امروز کشور ما به خاطر رشادت‌ها، ایثار شهدا و رزمندگان تیپ ویژه صابرین است. یکی از مسائلی که ما باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، حوادث و بلایای طبیعی است که در اثر آنها هم تعدادی شهید تقدیم کرده‌ایم اما با این حال از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز خانواده‌های شهدا وظیفه سنگینی به عهده دارند و در این بین همسران شهدا که وظیفه تربیت فرزندان را برعهده دارند وظیفه‌شان سنگین‌تر است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار