کد خبر: 848783
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
با رونمایی از طرح ملی جایزه حاج عبدالله والی؛
سومین شب خاطره گروه های جهادی و گرامیداشت دوازدهمین سالگرد رحلت "حاج عبدالله والی"؛ در مجتمع فرهنگی سرچشمه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و صدها نفر از جهادگران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سومین شب خاطره گروه های جهادی و گرامیداشت دوازدهمین سالگرد رحلت "حاج عبدالله والی"؛ در مجتمع فرهنگی سرچشمه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و صدها نفر از جهادگران برگزار شد.

 در این مراسم سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی، برادران خانواده مرحوم حاج عبدالله والی، برادر شهید اصغر وصالی، جمعی از یاران مرحوم والی و صدها نفر از جهادگران ایرانی و نیز غیر ایرانی حضور داشتند.

گروه سرود نوجوانان فداییان ولایت که از منطقه بلبل آباد بشاگرد به این مراسم دعوت شده بودند در خلال مراسم به اجرای سرود پرداختند. 

همچنین در این مراسم از طرح جایزه ملی حاج عبدالله رونمایی شد. این جایزه شامل روش های خلاقانه کار افرینی جهادی و خیریه است که مقرر است سال آینده برگزار شود. 

 با حضور سردار غلامی و برادران مرحوم والی از کتاب "در کوچه پس کوچه های جهاد" رونمایی شد که مریم فرزادی و فاطمه نصیری در این کتاب به بازنویسی و گلچین هزار خاطره پرداخته اند. 

 "امیر والی" برادر جهادگر حاج عبدالله والی که با وجود کسالت در برنامه حاضر شده بود با بیان خاطره ای گفت: حاج عبدالله نگاه ویژه ای به بشاگرد داشت. اینطور نبود که هرچه مردم اهدا می کنند را به مردم محروم منطقه بدهد. اگر پوشاک اهدا می شد، فقط لباس های نو را به مردم منطقه می داد و می گفت درست است منطقه محروم است ولی باید به سربازان گمنام امام احترام گذاشت و بهترین ارزش را به آن ها می داد.

وی افزود: حاج عبدالله اعتقاد داشت آنچه خودمان می پسندیم را باید به محرومین بدهیم نه آنچه را که احتیاج نداریم.

برادر مرحوم والی تصریح کرد: سال 64 مدیران کل کمیته امداد برای بازدید از بشاگرد دعوت شدند. یکی دو شب بعد اعلام شد هر کدام از مسئولین چه اقلامی می توانند اهدا کنند. مسئول اردبیل اعلام کرد که 100 تن سیب زمینی هدیه می کند. این 100 تن سیب زمینی رسید و ما مانده بودیم با آن چه کار کنیم. حاج عبدالله به من گفت امیر این سیب زمینی ها را یک کاری بکن. گفتم چه کار کنم؟ گفت یا توزیع کن یا بفروش. می دانستم اگر چند روز صبر کنیم سیب زمینی ها در گرمای بشاگرد از بین می رود. 

وی ادامه داد: با همان کامیون هایی که سیب زمینی را به منطقه آورده بود به بندرعباس رفتیم. آن روزها قیمت سیب زمینی 7 تومن بود. قرار شد ما 6 تومن آن را بفروشیم. فروشندگان میدان میوه و تره بار که فهمیدند اعتراض کردند. بلاخره به توافق رسیدیم سیب زمینی ها را به فروشنده های منطقه بفروشیم. شرح حال را برای حاج عبدالله تعریف کردیم و خیلی خوشحال شد.

گفتنی است در سومین شب خاطره جمعی از خواهران و برادران جهادگر نیز به بیان خاطرات تلخ و شیرین خود پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار