کد خبر: 848747
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
علت اصلي اختلاف طبقاتي در كشور ما به اين خاطر است كه ۴درصد اجازه فعاليت به ۹۶درصد جمعيت ما را نمي‌دهند.
محمد باقر قاليباف كانديداي دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني خود، در سخناني گفت: مي‌خواهم از واقعيت‌هايي سخن بگويم كه شايد دو گروه خوششان نيايد. بعضي مسئولان دولتي امروز شايد علاقه شنيدن اين موضوعات را نداشته باشند و بخشي از افراد تافته جدابافته از مردم هستند. البته آنها بسيار افراد محدودي هستند، شايد به‌تعبير من كمتر از 4 درصد جامعه ما باشند.
 
قاليباف اظهار داشت: امروز در حوزه مسائل سياسي مردم ما اگر در صحنه هم هستند به‌صورت مقطعي است و از همه مهم‌تر اينكه در حوزه اقتصاد مردم ما را از گردونه مسائل اقتصادي اخراج كرد‌ه‌اند، در صحنه فرهنگ كنارزده هستند، فرصت مناسب براي بروز استعدادها و ظرفيت‌هاي خودشان را نمي‌بينند. قاليباف افزود: اگر در «دولت مردم» قول حمايت از محرومين و فقرا را داديم، به اين خاطر است كه آنها دوباره به زندگي خود برگردند؛ اگر قول داديم كه پرداخت يارانه براي آن بخش از قشر كم‌درآمد به‌خاطر اينكه آنها بتوانند حداقل زندگي خود را اداره كنند و شرمنده خانواده خودشان نباشند، اگر قول 5 ميليون شغل را داديم، به اين خاطر است كه مي‌دانيم ريشه همه اين مشكلات، فقر و اعتياد و ركود و گراني، در نداشتن شغل و بيكاري جوانان عزيز ماست. وي تأكيد كرد: اگر قول داده‌ايم كه آنهايي كه قاچاقچيان حرفه‌اي هستند، آنها كه زالوصفتانه، دلالاني كه بدون هيچ فعاليت و تلاشي بيشترين سهم و سود را از دسترنج كشاورزان و توليدكنندگان ما چه در حوزه صنعت و چه در كشاورزي، ‌آنها منافع چهار تا پنج برابري مي‌برند ولي آنها كه توليدكنندگان اصلي هستند امروز مقروضين به بانك‌ها هستند. قاليباف اضافه كرد: اگر امروز ما نام مي‌بريم از واردات‌چي‌هايي كه مزاحم توليد هستند و آنها كساني هستند كه سرباز بيگانگان‌اند؛ آنها حتماً علاقه‌مند نيستند كه اين حرف‌ها را بشنوند و علت اصلي امروز اين اختلاف طبقاتي و اين فاصله فقر و غنا در كشور ما وجود دارد به اين خاطر است كه اين 4 درصد اجازه فعاليت به 96 درصد جمعيت ما نداده‌اند.
 
وي گفت: اگر قول داده‌ايم كه با ايجاد سامانه ويژه كارانه بتوانيم كمكي به جوانان عزيز كه مشغول به كار بودند و به‌دلايل مختلف به‌خاطر ركود و تعطيلي كارخانه‌ها و كاهش توليد بدون كار شده‌اند به آنها كمكي كنيم و حق كارانه‌اي در حد 250 هزار تومان به آنها داده شود تا زماني كه بتوانند كاري پيدا كنند و از طريق اين سامانه آنها را به محيط‌هاي كار معرفي كنيم به اين خاطر است كه بتوانيم حداقل كمك را به اين عزيزان انجام دهيم؛ اين حق ماست. قاليباف تصريح كرد: «دولت مردم» متعهد است به مردم كه 5 ميليون شغل را در طول دوره خود ارائه كند با كمك مردم عزيز، به‌خصوص با كارآفرينان و با كمك جوانان و همه صنعتگران عزيزمان. وي ادامه داد: ماليات را عادلانه مي‌كنيم و جلوي فرار مالياتي را مي‌گيريم و رونق مي‌دهيم به فضاي كسب و كار ولي وقتي با دولتمردان امروز صحبت مي‌كنيم، مي‌گويند نمي‌شود؛ مي‌گوييم چرا نمي‌شود عادلانه فرصت‌ها را در اختيار همه قرار دهيم؟» مي‌گويند نمي‌شود، ولي ما مي‌گوييم مي‌شود. قاليباف تأكيد كرد: وقتي مي‌گوييم مي‌خواهيم به جوانان كمك كنيم، فرياد دولت بلند است كه مي‌گويند، نشدني است. اينها شبيه به معجزه است! خير شبيه به معجزه نيست؛ فرق «دولت مردم» و دولت وضعيت موجود در همين است كه مي‌گوييم مي‌شود و مي‌توانيم و اين دولت مي‌گويد «نمي‌شود و نمي‌توانيم.»
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ادامه داد: ما مي‌گوييم چطور مي‌شود در حالي كه همه تروريست‌ها به‌دنبال ناامن كردن كشور ما هستند و همه تلاش مي‌كنند ولي يك جليقه انفجاري وارد كشور نمي‌شود و ما افتخار مي‌كنيم به اين قدرت ولي چطور مي‌شود بيش از 20 ميليارد دلار كالا از بنادر ما وارد مي‌شود و بر جاده‌ها حركت مي‌كند و در كوچه‌بازار توزيع مي‌شود و توليدكننده و جوانان ما را بدبخت مي‌كند و ما نمي‌توانيم جلوي آن را بگيريم؟ مردم مي‌پذيرند؟ هرگز. وي ادامه داد: حداقل آن بخش از مردم كه جز با يارانه با چيز ديگر زندگي نمي‌كنند و شما تورم و گراني داريد، چرا آن را افزايش نمي‌دهيد؟ مي‌گويند «منابع نداريم.» هزينه دولت در سال 92، 104هزار ميليارد تومان و 95 مي‌شود 330 هزار ميليارد تومان شده؛ يعني هزينه دولت سه برابر شده ولي آن بخش مردم كه گرسنه هستند و حداقل زندگي‌شان همان يارانه است، آن نمي‌شود سه برابر شود؟ آن مي‌شود اين نمي‌شود؟
 
قاليباف افزود: ما مي‌گوييم به‌جاي شعار بايد كار كرد، به‌جاي حرف بايد عمل كرد ولي شما مي‌گوييد با توضيح دادن و گفت‌وگو و توجيه و نصيحت كردن مسائل حل مي‌شود. آيا قاچاقچي كله‌گنده و دلال زالوصفت و واردكننده طرفدار بيگانه را با نصيحت و مذاكره مي‌شود حل كرد يا با كار و تلاش و مديريت صحيح؟ وي ادامه داد: پس پول هست، اما آن جايي كه بايد باشد نيست. مردم عزيز، ما در 29 ارديبهشت بايد تصميم بگيريم و انتخاب كنيم. بين ادامه روند دولت فعلي كه هميشه معتقد است «نمي‌شود و نداريم و نمي‌توانيم» انتخاب كنيم دولت مردم را كه مي‌گويد داريم، مي‌شود و مي‌توانيم و نمونه‌هاي الگوي موفق آن هست. كانديداي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم متذكر شد: رئيس محترم دولت فرمودند تا 40 سال ديگر هم حل نمي‌شود بعضاً تا 100 سال ديگر هم نمي‌شود. جناب آقاي روحاني، اين مردم نه صبر ايوب دارند و نه عمر نوح؛ بايد از قابليت‌هاي كشور استفاده كنيم و جوانان را نااميد نكنيم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
1
2
خالی باف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
1
املاک نجومی پروررررررررررررررررررررر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار