کد خبر: 848745
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
خطيب نماز جمعه تهران توصيه كرد
خطيب جمعه تهران، با برشماردن برخي از شاخص‌هاي يك رئيس‌جمهور مطلوب عنوان كرد بايد رئيس‌جمهوري انتخاب كنيم كه برنامه و توان اجراي آن برنامه را براي حل مشكلات معيشتي مردم داشته باشد ضمن اينكه نشاط داشته و خستگي ناپذير باشد و زود مأيوس نشود.
آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه اول نماز جمعه تهران اظهار كرد كه مناظره‌ها بايد مانند مناظرات طلبه‌ها منطق محور، استدلال محور و عاري از كينه و عقده باشد. كانديداها در مناظره‌ها بايد مصلحت نظام را در نظر بگيرند و اگر خروجي سخنانشان تضعيف نظام باشد، حرام است.
 
وي با اشاره به اينكه فضاي كشور فضاي انتخاباتي است، گفت: كانديداها و هوادارانشان بايد سخنانشان مستند و قابل اثبات باشد و در صحبت‌هايشان تخريب و تهمت وجود نداشته باشد و آمارهايي كه نقل مي‌كنند حتماً بايد درست و قابل اثبات باشد. آيت‌الله خاتمي افزود: نامزدهاي رياست جمهوري بايد مراقب باشند فضاي انتخابات را فضاي تفرقه افكني نكنند زيرا مي‌توان رقابت انتخاباتي سالم داشت آن هم در فضاي يكدلي و به دور از تفرقه. وي گفت: اگر در بين اين شش نامزد كسي كانديداي مورد نظر ما نيست حق نداريم او را تخريب و له كنيم؛ ممكن است آن طرف كانديداي ما نباشد اما انساني قابل است. خاتمي افزود: به آن دسته از صاحبان فضاي مجازي كه داراي دين هستند مي‌گويم قيامتشان را خراب نكنند چرا كه قرار نيست هر سخني را شنيدند بلافاصله آن را نقل كنند يا روي سايت خود آن را نشر دهند.
 
آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به در پيش بودن دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: براي نظام مقدس جمهوري اسلامي اولويت نخست حضور باشكوه مردم پاي صندوق‌هاي رأي است و از اين بابت اطمينان كامل داريم كه حضور مردم با شكوه خواهد بود و بار ديگر دشمنان را شگفت‌زده خواهد كرد. آيت‌الله خاتمي افزود: در هيچ دوره‌اي از انتخابات به اندازه اين دوره، دشمنان اين ملت از چند ماه قبل در رسانه‌هاي خود حضور مصداقي پيدا نكرده بودند كه به چه كسي رأي دهيد و به چه كسي رأي ندهيد؟ پيداست مي‌خواهند مهندسي اجرايي كشور را با تبليغات خود عوض كنند كه به لطف خدا مردم در روز 29 ارديبهشت با شكوه به صحنه خواهند آمد و با ناكام گذاشتن دشمنان جواب همه فضولي هايشان را خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار