کد خبر: 848743
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
رهبر انقلاب اسلامي:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج شنبه در ديدار اساتيد، قاريان و حافظان برگزيده سي و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج شنبه در ديدار اساتيد، قاريان و حافظان برگزيده سي و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم از ۸۳ كشور جهان، هويت اسلامي را مانع از دخالت و سلطه دشمنان خواندند و با اشاره به هدف جبهه كفر براي نابود كردن اين هويت ايماني خاطرنشان كردند: معارف قرآني نجات‌بخش و سازنده زندگي مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامي است و بايد به گفتمان رايج و روشن در جوامع اسلامي تبديل شود.
‌   ‌   ‌
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تلاش براي ترويج و فهم قرآن را از بزرگ‌ترين حسنات دانستند و با تأكيد بر لزوم ادامه يافتن حركت قرآني در كشور، افزودند: متأسفانه ما ملت‌هاي مسلمان و كشورهاي اسلامي از قرآن دور افتاده‌ايم و با مفاهيم واقعي آن ناآشنا هستيم. ايشان، «كفر به طاغوت و ايمان به خدا» را نمونه‌اي از مفاهيم مهم و هويت‌ساز قرآني خواندند و خاطرنشان كردند: تأكيد بر «هويت ايماني» به معناي جنگيدن يا عدم ارتباط و تبادل نيست، بلكه به معناي مرزبندي و استقلال است تا هويت ايماني بتواند خود را در مقابل «هويت طاغوت و كفر»، حفظ كند و به پيشرفت خود ادامه دهد.
‌  
امروز بسياري از كشورهاي اسلامي هويت اسلامي ندارند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، گرفتاري امروز امت اسلامي را «سلطه فرهنگ، اقتصاد و سياست غرب» خواندند و افزودند: امروز بسياري از كشورهاي اسلامي، «هويت اسلامي» ندارند و اگرچه مردم عامل به نماز و روزه هستند اما به دليل فقدان هويت جمعي و اسلامي، دشمنان قادر به دخالت در فرهنگ، باورها، اقتصاد، سياست و روابط اجتماعي آنها هستند و در ميان مسلمانان، جنگ و تنافر ايجاد مي‌كنند.
 
رهبر انقلاب اسلامي، فهم و عمل به اصل قرآني «ايمان به خدا و كفر به طاغوت» را تحول‌ساز و موجب عزت امت اسلامي دانستند و افزودند: امروز دنياي كفر به‌دنبال نابود كردن هويت اسلامي در هر نقطه از دنياست.
 
ايشان، دور بودن از قرآن را موجب سوء استفاده دشمنان و تزريق بي‌ايماني، وابستگي و لاابالي‌‌گري دانستند و گفتند: وضع امروز دولت‌ها و كشورهاي اسلامي در مقابل امريكا و صهيونيسم و غارتگران، ناشي از دوري از قرآن است و اگر به قرآن و هويت اسلامي نزديك شويم، همه اين مشكلات رفع خواهد شد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نقش هنرمندان، شاعران و نويسندگان را در ترويج مفاهيم قرآني برجسته خواندند و خاطرنشان كردند: تبديل كردن مفاهيم قرآني به گفتمان عمومي در ميان مردم، با همت اهل دل و اهل دين، كاري شدني و در دسترس است.
‌  
كار براي قرآن تمام‌نشدني است
ايشان با اشاره به مهجوريت قرآن كريم در دوران طاغوت و و رونق يافتن جلسات و معارف قرآني در ايران به بركت انقلاب اسلامي، افزودند: امروز ما مفتخريم كه مردم و جوانان ما علاقه‌مند و آشناي با قرآن هستند و در هر نقطه از كشور كه جلسات قرآني برگزار شود، جوانان فراواني از آن استقبال مي‌كنند. رهبر انقلاب اسلامي، كار براي قرآن را تمام‌نشدني خواندند و با تشكر از دست‌اندركاران برگزاري مسابقات قرآن، افزودند: بايد همه مردم، خانواده‌ها و جوانان با قرآن مأنوس، و از منافع انس با قرآن بهره‌مند شوند.
 
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي، نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: سي و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با شعار «يك كتاب، يك اُمت» با حضور نمايندگان قرآني ۸۳ كشور دنيا و ۴۰۰ شخصيت قرآني، حافظان، قاريان، داوران، محققان و پژوهشگران برگزار شد.
 
وي افزود: برگزاري نمايشگاه قرآني و همچنين همايش پژوهش‌هاي قرآني و تجليل از شهداي انقلاب اسلامي به‌ويژه شهداي مدافع حرم از مهم‌ترين برنامه‌هاي جنبي اين دوره از مسابقات بود. در ابتداي اين ديدار تعدادي از استادان و برگزيدگان مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، آياتي از كلام‌الله مجيد را تلاوت كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار