کد خبر: 848722
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
طالبان افغانستان روز جمعه با انتشار بيانيه‌اي از آغاز حملات بهاره خود موسوم به «عمليات منصوري»، بر گرفته از نام سركرده سابق اين گروه، خبر داد و اولويت خود را حمله به «نيروهاي خارجي» مستقر در اين كشور اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، طالبان در بيانيه خود آورده است: «هدف اصلي عمليات منصوري نيروهاي خارجي، زير ساخت‌هاي نظامي و اطلاعاتي آنان و حذف مزدوران محلي آنان خواهد بود.» طالبان افزود: «دشمن تا زماني كه آخرين مواضع خود را ترك كند، هدف گرفته خواهد شد، مورد آزار و اذيت قرار خواهد گرفت و كشته يا اسير خواهد شد. طالبان براي اين هدف مجموعه‌اي از راهبردها را در نظر گرفته است، از حملات متعارف با عمليات چريكي گرفته تا سوءقصد و ترور. طالبان خاطر نشان كرد، اين حملات مي‌تواند شامل حملات انتحاري، حملات پيچيده و حملات در داخل پادگان‌ها يا پاسگاه‌هاي پليس با استفاده از سربازان و مأموران پليس وابسته به طالبان بر ضد همقطاران خود باشد. ملا منصور سركرده سابق طالبان 22 مه 2016 در حمله يك هواپيماي بدون سرنشين امريكا در خاك پاكستان كشته شد.
 
او پس از اعلام خبر كشته شدن ملا عمر سركرده تاريخي طالبان در ژوئيه 2015، در رأس طالبان افغان قرار گرفت. حملات طالبان در فصل زمستان نيز به طور كامل متوقف نشده بود. طالبان به ويژه مسئوليت حمله هفته گذشته به يك پايگاه نظامي را نزديك شهر مزار شريف برعهده گرفت. اين حمله 135 كشته و 64 زخمي بر جا گذاشت كه بيشتر آنها جواناني بود كه تازه به استخدام ارتش درآمده بودند و دوره آموزشي را سپري مي‌كردند. همزمان با افزايش حملات طالبان عليه نيروهاي دولتي افغانستان، ديويد پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش امريكا و رئيس سابق سازمان سيا با تأكيد بر ادامه نظامي‌‌گري در افغانستان اعلام كرد كه دولت جديد واشنگتن بايد 5هزار نظامي ديگر را به افغانستان اعزام كند. پترائوس كه در سال‌هاي 2010 تا 2011 فرماندهي نيروهاي ائتلاف را در افغانستان به عهده داشت، به «بلومبرگ» گفت: «بايد به تعهدات خود در اين كشور پايبند باشيم و نيروهاي بيشتري را به افغانستان اعزام كنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار