کد خبر: 848693
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ابهام در سرنوشت مرزبان ربوده شده
9 نفر از مرزبانان شامگاه چهارشنبه در حمله گروه‌هاي تروريستي در هنگ مرزي ميرجاوه به شهادت رسيدند و دو مرزبان هم مجروح شدند. آن‌گونه كه يكي از مجروحان حادثه گفته مهاجمان يكي از سربازان را ربوده‌اند.
ساعت 19:40 شامگاه چهارشنبه مرزبانان پاسگاه ميل ۱۰۰ از گروهان چاهندو (‌هنگ مرزي ميرجاوه‌) در حال تعويض پست خود بودند كه در تله مهاجمان گرفتار شدند و قبل از اينكه واكنش نشان دهند، هدف گلوله قرار گرفتند و 9 نفر از آنها به شهادت رسيدند. تروريست‌ها پس از حادثه با استفاده از تاريكي شب و صعب‌العبور بودن منطقه، به خاك پاكستان متواري شدند.
 
شمار شهداي حادثه ابتدا 10 نفر و آمار مجروحان هم دو نفر اعلام شد، اما دادستان زاهدان خبر داد كه آمار دقيق شهدا 9 نفر است. سه نفر از شهداي مرزبان از نيروهاي كادر و شش نفر ديگر سرباز بوده‌اند. براساس گزارش‌ها يكي از سربازان به نام مرتضي اردني كه از ناحيه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، در بيمارستان زاهدان بستري و حال وي وخيم گزارش شده است.
اما يك روز بعد از حادثه خبر رسيد كه مهاجمان يكي از مرزبانان را ربوده و با خود برده‌اند. از آن‌جا كه احتمال مي‌رفت سرباز ربوده شده در مسير فرار مهاجمان به شهادت رسيده باشد، نيروهاي هنگ مرزي ميرجاوه به جست‌وجوي گسترده محل حادثه و اطراف آن پرداختند، اما هيچ ردي از سرباز پيدا نكردند.
 
داوود باشتني، سربازي كه در جريان حادثه مجروح شده در شرح ماجرا گفت: وقتي تروريست‌ها به سمت ما حمله كردند، تنها توانستم در قسمت جنگلي و پشت درختان مخفي شوم. بعد از اينكه تروريست‌ها نيروها را به شهادت رساندند، به نيروهاي كادري تير خلاصي زدند. در دقايق آخر ديدم كه آنها يكي از سربازان را كه زنده بود، با خود بردند.
 
سردار سعيد كميلي، فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان، اما گفته است كه تروريست‌ها از داخل خاك پاكستان، مرزبانان را با استفاده از سلاح‌هاي دوربرد به شهادت رساندند. وي گفت: هشت نفر در محل حادثه و يك سرباز هم به علت شدت جراحت در بيمارستان به شهادت رسيده است. او شمار مجروحان حادثه را سه نفر اعلام كرد.
 
شهيد ستوان‌سوم علي پودينه از كادر مرزباني اهل زابل، متأهل و داراي سه فرزند است. شهيد ستوان‌سوم محسن دايي‌زاده يكي ديگر از نيروهاي كادري مرزباني اهل كرمان بود و چند ماهي بيشتر از ازدواجش نمي‌گذشت. شهيد جهان‌تيغ هم از كادر مرزباني است. سربازان وظيفه هم حسين طاهريان، معين بياني، مهدي اميني، صادق خدادادي، مكاري و كاظمي بودند كه به شهادت رسيدند.
 
اقدام تروريستي عليه مرزبانان بي‌پاسخ نخواهد ماند
فرمانده ناجا با تسليت شهادت مرزبانان گفت: دشمنان ملت بزرگ ايران بدانند كه اينگونه اقدامات تروريستي و وحشيانه، بي‌پاسخ نخواهد ماند. سردار حسين اشتري گفت: چنين حركات مذبوحانه‌اي هرگز خللي در روحيه حماسي ملت مؤمن و انقلابي ايران ايجاد نخواهد كرد و مرزبانان نيروي انتظامي تا پاي جان از سرحدات مرزها محافظت كرده و اجازه ورود به بدخواهان را نخواهند داد.

هشدار ناجا به دولت پاكستان درباره شهادت مرزبانان
سخنگوي نيروي انتظامي ضمن اداي احترام به شهداي مرزباني ناجا گفت: بي‌شك مسئوليت اين دست حوادث بر عهده دولت پاكستان است و قطعاً پليس تا تعيين‌تكليف اين وضعيت، موضوع را پيگيري مي‌كند و از دستگاه ديپلماسي كشورمان نيز خواهان پيگيري جدي اين موضوع هستيم.
 سردار «سعيد منتظرالمهدي» توضيح داد: در پي حمله ناجوانمردانه شماري از تروريست‌ها كه هماره مترصد ضربه زدن و ناامن كردن كشور عزيزمان ايران هستند، متأسفانه در روز چهارشنبه از داخل خاك پاكستان اقدام به آتش به سمت مرزبانان غيرتمند هنگ مرزي ميرجاوه شد كه 9 تن از مردان مرد و حارثان و حافظان مرزهاي كشورمان به شهادت رسيدند.
 
وي افزود: بي‌شك مسئوليت اين دست حوادث بر عهده دولت پاكستان است و قطعاً پليس تا تعيين‌تكليف اين وضعيت موضوع را پيگيري مي‌كند و از دستگاه ديپلماسي كشورمان نيز خواهان پيگيري جدي اين موضوع هستيم.
سخنگوي نيروي انتظامي ادامه داد: ساعاتي پس از اين اتفاق، فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در منطقه حاضر شد و طي جلساتي با طرف پاكستاني ضمن اعلام مراتب  اعتراض خود، آنها را مسئول اين ناامني دانست و خواهان پيگيري اين موضوع شد. سردار منتظرالمهدي در خاتمه گفت: اينجانب به نمايندگي از سازمان بزرگ نيروي انتظامي، اداي احترام مي‌كنم به روح بلند و ملكوتي مردان غيرتمند و جان بركف مرزبان نيروي انتظامي كه تا پاي جان از وجب به وجب خاك ايران سرافرازمان محافظت مي‌كنند و همچنين براي خانواده آن عزيزان طلب صبر و شكيبايي از درگاه ايزد منان دارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار