کد خبر: 848686
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
ناو هواپیمابر امریکا راهش را گم کرد
رویترز گزارش داد ناو هواپیمابر «کارل وینسون» که پنتاگون هفته پیش آن را برای ترساندن کره شمالی به شبه جزیره کره اعزام کرد، در تمام این مدت اشتباهاً به سمت استرالیا در حال حرکت بوده است! /کره شمالی: آقا به خودت زحمت نده، باشه باشه ما ترسیدیم!
گزارش رویترز خیلی تکان دهنده است. یعنی آدم وقتی آن را می‌خواند از شدت خنده تمام تنش به لرزه می‌افتد!
البته اگر انصاف به خرج دهیم گم شدن یک کشتی در اقیانوس آرام چیز زیاد عجیبی هم نیست. اقیانوس آرام بیش از اندازه وسیع است، همه جایش هم مثل هم است. یعنی نشانه‌ای، تابلویی، علامتی چیزی ندارد که آدم بتواند بفهمد کجا قرار دارد. کسی هم آنجا پیدا نمی‌شود که بتوانی آدرس ازش بپرسی. حتی گوگل‌مپ هم ته تهش تا 20 کیلومتر آن طرف‌تر از استرالیا را نشان می‌دهد. پس طبیعی است که ناو غریب امریکایی در آن آب‌های بی‌پایان گم شود. نکته عجیب این است که انتظار داشته باشیم کره شمالی کماکان از ناو گمشده بترسد.
 
در همین راستا فرمانده ناو کارل وینسون اقدامات خود را در جهت اجرای مأموریت محوله که همانا ترساندن کره شمالی بود، آغاز کرده است. درست است که ناو گم شده، ولی فرمانده هنوز به انجام وظیفه پایبند است و امید دارد هر طور که شده کره شمالی را بترساند.
چند پیشنهاد را در ذهنش مرور می‌کند؛ اول اینکه یک پیغام رادیویی به کره شمالی بفرستد و بگوید: «آهای کره‌ای‌ها، نگاه نکنید که الان ما گم شده‌ایم، صبر کنید پیدا بشویم، آن وقت به حسابتان می‌رسیم. درست است که نمی‌دانیم خودمان کجا هستیم، ولی می‌دانیم که شما کجا هستید! ولی راستش را بخواهید، نمی‌دانیم شما کجا هستید! اما هر کجا که باشید یک روز پیدایتان می‌کنیم و می‌ترسانیمتان!»
 
بعد فکر می‌کند که بهتر است کمی نرم‌تر صحبت کند: «کره‌ای‌های عزیز! مطمئنم درک می‌کنید که اختلافات سیاسی بین دو کشور دوست و همسایه(!) یعنی کره‌شمالی و ایالات متحده امریکا، نباید به مسائل انسان‌دوستانه لطمه بزند. ببینید ما الان چند روز است که وسط اقیانوس آواره شده‌ایم، با اسباب و اثاثیه، با یک عالمه آدم. خواهش می‌کنم کمکمان کنید راه را پیدا کنیم. بعدش قول می‌دهم که زیاد نترسانمتان. یعنی موقع ترساندن، هوایتان را دارم و تخفیف می‌دهم. فقط الان وضعمان خیلی بد است، شده‌ایم سوژه خنده دنیا! شما دلتان می‌آید؟! پس لطفاً آدرس را برای ما پیامک کنید. سی یو، بای بای.»
 
بعد با خودش می‌گوید: «چرا ضعف نشان بدهم؟ حالا که دستم به کره‌شمالی نمی‌رسد باید به طور غیرمستقیم ترس را به آن‌ها القا کنم. کاری ندارد، راست شکممان را می‌گیریم و می‌رویم، به اولین خشکی که رسیدیم، مردمش را می‌ترسانیم. این سنت امریکایی‌ها است. مگر نه اینکه امریکا همین جوری کشف شد و همین جوری رشد کرد؟ ما هم به هر جا رسیدیم مأموریتمان را به انجام می‌رسانیم. هر کشوری را که بترسانیم از کره‌ای‌ها زهرچشم می‌گیریم. اصلاً چه فرقی می‌کند کجا باشد؟ همه مردم دنیا باید از ما بترسند! پس پیش به سوی وحشت...!»
آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ناو کارل وینسون هنوز تصمیمش را نگرفته است و در این میان کره‌جنوبی که با ادعاهای امریکا وارد تنش با همسایه شمالی شده است، در آمپاس شدید به سر می‌برد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر