کد خبر: 848683
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
رویترز گزارش داد
رویترز بر اساس آمارهای اخیر منتشره از سوی دولت آمریکا نوشت، ایرانی‌ها به طور متوسط در سال گذشته 644 ویزای مهاجرتی دریافت کردند که این تعداد در ماه مارس امسال به 393 ویزا رسید.
 فارس: بر اساس تحلیل رویترز از آمارهای اولیه دولتی آمریکا که به تازگی منتشر شده است، واشنگتن در ماه مارس به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود 40 درصد تعداد ویزای موقت کمتری برای 7 کشوری که در فرمان ممنوعیت مهاجرتی ترامپ قرار داشتند، صادر کرده است.

این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد، تعداد ویزای های غیرمهاجرتی برای تمامی مردم جهان آمریکا در همین مدت نسبت به مارس 2016 از افزایش 5 درصدی برخوردار شده است.

شهروندان 7 کشور مسلمان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن در ماه مارس 2017 حدود 3200 ویزای غیرمهاجرتی دریافت کردند که این تعداد در سال 2016 به طور متوسط ماهیانه برابر با 5700 ویزا در سال های 2015 و 2014 به طور متوسط ماهیانه برابر با 6000 ویزا بوده است.

این کاهش صدور روادید در حالی صورت گرفته است که فرمان ممنوعیت مسافرت ترامپ بعدا توسط دادگاه‌هایی در این کشور لغو شد.

چندین وکیل مهاجرت گفتند، ماه مارس برای صدور ویزای موقت برای متقاضیان از این 7 کشور، نه ماه شلوغی است و نه ماه خلوتی، از این رو، این کاهش چشمگیر، قابل توجه است.

با این حال، برخی از این وکلا می گویند که آمار منتشره، دیدگاه اجمالی از چگونگی تاثیر سیاست‌های ترامپ بر تصمیمات مربوط به ویزا ارائه می دهد.
صدور ویزای کمتر برای ایرانی‌ها در دولت ترامپ

بر اساس این آمار، تعداد ویزاهای موقتی که برای ایرانی ها صادر شده است از 2450 ویزا در هر ماه در سال 2016 به 1572 ویزا در ماه مارس کاهش یافته است.

همچنین ایرانی به نسبت سال قبل ویزاهای مهاجرتی کمتری دریافت کردند. این نوع ویزا به اعضای خانواده شهروندان آمریکا یا آنهایی که در آمریکا شاغل هستند، داده می‌شود. ایرانی ها به طور متوسط در سال گذشته 644 ویزا دریافت کردند که این تعداد در ماه مارس امسال به 393 ویزا رسید. همچنین آنها در سال های 2014 و 2015 به طور متوسط ماهانه 600 ویزای مهاجرتی دریافت می‌کردند.

چندین وکیل که مشتریان ایرانی دارند، گفتند مدت بررسی درخواست ویزای ایرانی‌ها بیشتر طول می‌کشد و از زمان روی کار آمدن ترامپ تعداد بیشتری رد می‌شوند.

این وکلا توضیح دادند که قرارهای مصاحبه‌ای کمتری برای ایرانی ها تعیین می شود و مصاحبه ها در لحظه آخر لغو می شوند و روند بررسی طولانی تری نسبت به قبل دارند.

بابک یوسف زاده، وکیل ساکن سانفرانسیسکو و عضو اتحادیه وکلای ایرانی آمریکایی در این باره گفت: «اگر شما مصاحبه نشوید، نمی‌توانید ویزا بگیرید.»

رزاقی، وکیل مهاجرت در مریلند آمریکا گفت برخی از ایرانی ها به این نتیجه رسیدند که اکنون ارزش ندارد که برای درخواست ویزا هزینه و وقت صرف کنند.

ازآنجایی که ایران و آمریکا و روابط دیپلماتیک ندارند، ایرانی ها به جز هزینه 160 دلاری درخواست ویزا، برای انجام مصاحبه معمولا باید به ترکیه، ارمنستان یا امارات سفر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار