کد خبر: 848624
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
مدیر کل آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری :
مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از تحصیل 10 هزار و 289 دانش‌آموز چند پایه دوره ابتدایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری ،"بهروز امیدی "  با اشاره به این که 97 هزارو 116 دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند ،اظهار کرد: از این تعداد 10 هزار و 289 دانش‌آموزچند پایه  در قالب 800 کلاس چند پایه در دوره ابتدایی استان در حال تحصیل هستند.

 وی با اشاره به وجود 40هزار و 461 دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مناطق روستایی و عشایری استان، افزود: از این تعداد چهار هزار و 931 نفر در مناطق عشایری و مابقی در مناطق روستایی لردگان، خانمیرزا، فلارد، میانکوه، اردل و کوهرنگ قرار دارند.

 امیدی در خصوص بهبود کیفیت آموزش در مدارس دارای کلاس‌  چند پایه گفت: در طرح مداخله به‌هنگام برای جلوگیری از خطر افت تحصیلی دانش‌آموزان، بر اساس نتایج عملکرد نوبت اول دانش آموز و گزارش معلم از کلاس کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای دانش آموز تشکیل می‌شود.

 مدیر کل  آموزش و پرورش چهار محال وبختیاری ، ادامه داد: در راستای حل مشکل دانش‌آموزانی که اختلال خواندن، نوشتن و یادگیری دارند، دوره‌های آموزشی آشنایی معلمان با شیوه‌های درمان این اختلال در حال برگزاری است.امیدی تصریح کرد: در این طرح 21 میلیون تومان اعتبار  از ابتدای سال تحصیلی جاری هزینه شده است.وی تأکید کرد: اختلال در یادگیری  مشکل و بیماری محسوب نمی‌شود  بلکه به‌راحتی با ارائه راهکار مناسب قابل حل بوده و در مواردی که این اختلال برطرف شد شاهد پیشرفت علمی چشمگیر این افراد نسبت  به سایرین بوده‌ایم. امیدی با اشاره به اجرای طرح ‌همسان‌سنجی در مدارس دارای کلاس‌های چندپایه، تصریح کرد: تعدادی از معلمان و کارشناسان دارای تجربه با حضور در این مدارس، وضعیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.مدیر کل  آموزش و پرورش استان چهار محال وبختیاری اظهار کرد: طرح همسان سنجی همزمان با طرح ارزیابی همتا در دنیا در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد:در مدارس دولتی و غیر دولتی استان یکهزارو 596 کلاس پسرانه و یکهزارو 498 کلاس دخترانه و یکهزارو 502 کلاس مختلط ود در مجموع 4هزارو 596 کلاس دایر می باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر