کد خبر: 848618
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
باهمت عوامل حوزه هنری آذربایجان غربی محقق شد
نخستین مجموعه تصویرسازی « ضرب المثل های ترکی » در قالب 38 عنوان اثر از هنرمندان تصویرگر آذربایجان غربی در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی تولید شد.
 

به گزارش جوان نخستین مجموعه تصویرسازی « ضرب المثل های ترکی » در قالب 38 عنوان اثر از هنرمندان تصویرگر آذربایجان غربی در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی تولید شد.

در این مجموعه 38 اثر از 15 نفر هنرمند رشته تصویرگر استان آذربایجان غربی انتخاب و در قالب نمایشگاهی  همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 تا 26 فروردین ماه سال جاری در نگارخانه اورمیه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

نخستین مجموعه تصویرسازی « ضرب المثل های ترکی » حاصل تلاش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در قالب هفت عنوان کارگاه تصویرگری به سرپرستی « مینا جلالی فراهانی، منیره کردستانچی و شیدا فلاحی »از اساتید این رشته هنری در شهرستان اورمیه است که با هدف احیاء ضرب المثلهای بومی و سنتهای و آداب فرهنگی فولکلور منطقه و آشنایی نسل جوان و بخصوص کودکان با فرهنگ غنی ایرانی در حوزه هنری آذربایجان غربی اجرا می شود.

تصویرسازی « ضرب المثل های ترکی » طی برنامه ای یکساله در چهار مجوعه تولید شده و آثار برتر این طرح فرهنگی در قالب نمایشگاه و کتاب برای علاقمندان آن در ایران و جهان به نمایش گذاشته می شود.

ضرب‌المثل یا زبانزد ، گونه‌ای از بیان است که معمولاً تاریخچه و داستانی پندآموز در پس بعضی از آن‌ها نهفته است. بسیاری از این داستان‌ها از یاد رفته‌اند، و پیشینهٔ برخی از امثال بر بعضی از مردم روشن نیست؛ بااین‌حال، در سخن به‌کار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر