کد خبر: 848584
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
وزیر نیرو :
تاکنون در کشور ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ مجتمع روستایی راه اندازی شده است که به بیش از چهار میلیون جمعیت روستایی خدمات رسانی می کند.

وزیر نیرو ظهر پنجشنبه، در آئین کنگ زنی شبکه فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه با اشاره به محدودیت منابع آبی موجود در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بارندگی ها در کشور یک سوم متوسط بارش جهانی است و این نشان دهنده این است که همه ما بنابر وظایف شرعی، ملی، قانونی و انسانی باید در خصوص مصرف آب توجه لازم را داشته باشیم.

وی حمید چیت چیان با اشاره به اینکه ما در کشور در حوزه کمیت آب دچار مشکلات زیادی هستیم، ابراز داشت: در حوزه کیفیت آب نیز دچار چالش های نگران کننده ای هستیم چراکه در برخی مناطق منابع آبی وجود دارد که درست مدیریت نشده و آلوده هستند و نمی توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی راه اندازی شبکه های فاضلاب را یکی از راهکارهای بهبود کیفیت آب در کشور عنوان کرد و گفت: این اقدام می تواند علاوه بر افزایش کیفیت آب در کشور در حوزه حفظ محیط زیست و آبرسانی به صنایع نیز نقش به سزایی داشته باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه طی فعالیت سه و نیم ساله دولت، به طور میانگین هر سال ۱۱ تصفیه خانه در کشور به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: این در حالی است که از ابتدای راه اندازی تصفیه خانه ها در کشور و از دوران قبل انقلاب، به طور میانگین هر سال ۵ تصفیه خانه راه اندازی شده است.

چیت چیان بیان داشت: در هر سال از فعالیت دولت های قبل به طور میانگین ۹۹ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه ایجاد  می شد، اکنون این ظرفیت به ۱۹۴ هزار مترمکعب در شبانه روز رسیده است.

وی گفت: در سال ۹۵، دو هزار و ۹۸۵ روستا به طور بهداشتی آبرسانی شدند و این طرح با این روند فعلی تا سه سال آینده همه روستاهای کشور بهداشتی آبرسانی می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون در کشور ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ مجتمع روستایی راه اندازی شده است که به بیش از چهار میلیون جمعیت روستایی خدمات رسانی می کند.

 در ادامه این آیین معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از دو هزار شهر وروستا روستا وجود دارد که آبرسانی به این مناطق از دوران قبل از انقلاب آغاز شده است، اظهار داشت: در دوره اول مدیریت آب منطقه تنها ۴۰۰ روستا بهداشتی آبرسانی شد ولی امروز با تدابیر اندیشیده شده بسیاری از روستاها در استان تحت پوشش آبرسانی بهداشتی قرار گرفتند.

محمدعلی طرفه با اشاره به اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب در خصوص زاینده رود، ابراز داشت: یکی از بندهای این مصوبه کاهش استفاده آب توسط صنایع بود که با همکاری صنایع بزرگ استان در این زمینه اقدامات خوبی صورت گفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب به صنایع تخصیص یافته است، اضافه کرد: خوشبختانه جایگزینی پساب اقدام موثری در جایگزینی آب شرب توسط صنایع دارد و همچنین می تواند در حوزه بهبود وضعیت محیط زیستی منطقه تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته پساب در دو بخش مصارف استفاده می شود و در این راستا صنایعی که آب خام مصرف می کند می توانند از این پساب استفاده کنند. همچنین با استفاده از فناوری امکان استفاده پساب برای نیروگاه شهید منتظری اصفهان فراهم شده است.

طرفه بیان داشت: در اسفندماه ۹۵، ۱۲ طرح آبرسانی در استان اصفهان با ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تعریف شد که مجموعا ۸۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۲۰ درصد توسط بخش دولتی تامین شده است.

وی تاکید کرد: نرخ رشد لوله گذاری و توسعه شبکه فاضلاب در استان اصفهان افزایش داشته و تامین منابع مالی هم با حضور صنایع و دولت صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار