کد خبر: 848549
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
معاون فرهنگی ، اجتماعی شهرداری اصفهان:
مسئولان شهری اصفهان در رویکرد جدید خود، محله محوری را مدنظر قرارداده اند و به تقویت ارتباطات بین محله ای می پردازند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با حضور در ویژه برنامه صبح و نشاط که به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان برگزار شد، اظهار داشت : هویت هر فرد ایرانی، شناسنامه اوست که او را از بقیه متمایز می کند.

علی قاسم زاده با اشاره به رویکرد محله محوری مدیریت شهری گفت: مسئولان شهری اصفهان در رویکرد جدید خود، محله محوری را مدنظر قرارداده اند و به تقویت ارتباطات بین محله ای می پردازند.

وی ادامه داد: اگر این شناسنامه دارای نقطه ابهامی باشد نشان می دهد که هویت انسان در معرض خطر فراموشی قرار گرفته که این مسأله می تواند بسیار آسیب زا باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این هویت در جمع معنا پیدا می کند اظهار کرد: هویت جمعی افراد در خانواده، محله، شهر و کشور تعریف می شود که برای آسیب شناسی آن باید خرده فرهنگ های هر گروه را به خوبی شناخت.

قاسم زاده شناخت متقابل را اولین نشانه هویت جمعی دانست و گفت: همه مسائل در این رویکرد به مردم بر می گردد چراکه در آن مسئولان تنها تسهیل گر امور بوده و خود مردم به اجرای برنامه ها می پردازند.

وی میزان شناخت، دومین شاخصه هویت جمعی است که می توان آن را در ارتباطات بین فردی جستجو کرد.

این مقام مسئول شهری افزود: همدردی نیز شاخصه سوم هویت و تعامل جمعی است به طور مثال همانطور که شاهد بودیم مردم کشور ما در حادثه پلاسکوی تهران از هر قشر و گروهی، با آتش نشانان ابراز همدردی کردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در یک گروه کسی همدردی نکند، آن گروه در معرض خطر است، تاکید کرد: نشانه چهارم هویت جمعی، مشارکت عمومی است.

وی ادامه داد: در همین راستا، مسئولان شهری اصفهان در رویکرد جدید خود، محله محوری را مدنظر قرارداده اند و به تقویت ارتباطات بین محله ای می پردازند.

قاسم زاده یادآور شد: در شهر اصفهان هیئت های مذهبی زیادی در مساجد و حسینه ها وجود دارد که به دید و بازدید همدیگر می روند؛ یکی از اهداف مدیریت شهری در رویکرد جدید پر رنگ تر شدن این ارتباطات و پایدار شدن آنهاست.

وی افزود: اگر از کنار زاینده رود نیز عبور کرده باشید، خانواده هایی را مشاهده می کنید که نماینده 3 تا  4 نسل هستند که در اصل، این در کنار هم بودن است که باعث حل بسیاری از مسائل به وسیله خود شهروندان شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان از میزان تعهد بالای افراد گروه به یکدیگر به عنوان یکی دیگر از شاخصه های هویت جمعی یاد کرد و گفت: این مسأله باعث می شود اگر فردی یا گروهی نسبت به گروه بدگویی و غیبت کرد، افراد واکنش نشان داده و به راحتی مرعوب او نشده و هویت تاریخی خود را فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: الفت، محبت و مهربانی در بین ایرانیان موج می زند که البته این مسأله با مبعوث شدن پیغمبر اسلام تکمیل شده و به اوج خود رسیده است.

.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار