کد خبر: 848488
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
ليگ قهرمانان آسيا و يك هفته سرنوشت‌ساز
ليگ قهرمانان آسيا به هفته پاياني و سرنوشت‌ساز مرحله گروهي رسيد.
نویسنده: حامد قهرماني

ليگ قهرمانان آسيا به هفته پاياني و سرنوشت‌ساز مرحله گروهي رسيد. با پايان يافتن ديدارهاي هفته پنجم اين رقابت‌ها وضعيت چهار نماينده فوتبال ايران هرچند تا حدود زيادي مشخص است، اما با اين حال بايد به انتظار ديدارهاي سخت و سرنوشت‌ساز هفته پاياني بود.
  
فقط پيروزي
روز گذشته از وضعيت پرسپوليس و ذوب‌آهن نوشتيم، براي يادآوري كافيست كه عنوان كنيم سرخ‌ها در گروه D بايد مقابل الوحده امارات در آزادي به پيروزي دست پيدا كنند و اميدوار باشند الهلال عربستان و الريان قطر فوتبالي پاك ارائه دهند، چراكه اگر تيم عربستاني به نماينده قطر راه دهد و شكست بخورد آن وقت دست در دست هم صعود مي‌كنند و پرسپوليس حذف مي‌شود. ذوب‌آهن هم بايد در مصافي تعيين‌كننده به ديدار الاهلي برود. نماينده عربستان حتي با يك امتياز از اين ديدار هم صعود مي‌كند، بنابراين ذوب‌آهن چاره‌اي جز برد ندارد تا حداقل بتواند به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شود.
با اين اوصاف ذوب‌آهن در گروه C و پرسپوليس در گروه D روز دوشنبه 18 ارديبهشت‌ماه تنها بايد به پيروزي برسند به خصوص پرسپوليس كه البته اختيار كار در دستانش نيست!
  
خيال راحت آبي‌ها
اما هرچه روز دوشنبه به پيروزي نيازمنديم، بعدازظهر سه‌شنبه 19‌ارديبهشت‌ مي‌توانيم با خيال راحت به تماشاي بازي‌‌هاي استقلال خوزستان و استقلال تهران بنشينيم. درست است كه صعود دو تيم هنوز قطعي نيست، اما آبي‌هاي ليگ ايران بازي‌هاي چندان دشواري پيش‌رو ندارند و حتي با كسب تساوي نيز مي‌‌توانند راهي مرحله بعدي رقابت‌ها شوند.
در گروه A استقلال پس از كسب تساوي يك بر يك مقابل الاهلي امارات هم‌امتياز با اين تيم در عدد هشت در هفته آخر مهمان التعاون عربستان است، تيمي كه به جرئت مي‌توان گفت نمي‌تواند مشكلي براي شاگردان منصوريان ايجاد كند. البته التعاون براي صعود بايد با اختلاف چهار گل استقلال را شكست دهد تا جاي اين تيم را بگيرد، اتفاقي كه با توجه به شرايط اين تيم و انگيزه آبي‌پوشان بعيد به نظر مي‌رسد. بنابراين مي‌توان از همين حالا آبي‌هاي تهران را به عنوان يكي از نمايندگان صعودكننده فوتبال كشورمان به مرحله حذفي رقابت‌ها معرفي كرد.
در گروه B البته اوضاع اينقدر راحت نيست، اما از آنجا كه استقلال خوزستان ميزبان الجزيره امارات است، مي‌توان پيش‌بيني كرد كه آبي‌هاي خوزستان با برتري مقابل اين تيم يا حتي كسب يك تساوي به مرحله بعد صعود كنند. تساوي استقلال با الفتح در ديدار روز سه‌شنبه شب باعث شد تا آبي‌هاي خوزستاني كار صعود خود را به اهواز بكشانند. در اين گروه لخوياي قطر با 11 امتياز صعود كرده، البته اهوازي‌ها اينجا بايد درست مثل پرسپوليس كمي نگران باشند، چراكه راه دادن احتمالي لخوياي صعود كرده به الفتح عربستان باعث خواهد شد تا كار براي آنها سخت شود، بنابراين بهتر است براي جلوگيري از هرگونه شك و شبهه‌اي در راه صعود به مرحله حذفي در اهواز با يك پيروزي خوب جشن صعود بگيرند.
  
واقعيت فوتبال باشگاهي ايران
با بررسي وضعيت چهار نماينده فوتبال كشورمان و همچنين شرايط حريفان آنها مي‌‌توان به اين نتيجه رسيد كه هر چهار نماينده فوتبال ايران مي‌توانستند خيلي راحت‌تر از اين راه صعود به مرحله حذفي را طي كنند، اما درست مطابق تمام ادوار گذشته تيم‌هاي ايراني بهترين فرصت‌ها را به‌رغم داشتن برتري برابر حريفان از دست دادند تا امروز كار به اينجا كشيده شود، به خصوص براي پرسپوليس و ذوب‌آهن كه امتيازهاي خانگي را به راحتي از دست دادند و حالا بايد چشم انتظار و نگران نتايج بازي تيم‌هايي باشند كه هيچ بعيد نيست براي جلوگيري از عدم حضور نمايندگان ايران در مرحله حذفي حتي تباني كنند.
 
در خصوص استقلال تهران و استقلال خوزستان هم بايد اذعان كرد كه اين دو تيم در گروه‌هايي به مراتب راحت‌تر از گروه‌هاي ذوب‌آهن و پرسپوليس قرار داشتند، گروه‌هايي كه رقيبي تراز اول در آن وجود نداشت،‌ اما با اين حال آبي‌ها نتوانستند مقتدرانه ظاهر شوند و اين مسئله‌اي است كه به طور حتم مي‌تواند در مراحل بالاتر و مواجهه آنها با تيم‌هاي بزرگ‌تر و حرفه‌اي‌تر قاره آسيا براي آنها دردسرساز شود.
 
با نزديك شدن به هفته پاياني مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا باز هم بايد به اين واقعيت اشاره كرد كه سطح فوتبال باشگاهي ايران هنوز آنقدر بالا نرفته كه بتواند از پس حريفان آسيايي برآيد، به خصوص اينكه فعلاً فقط با حريفان غرب آسيا طرف هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار