کد خبر: 848486
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
بازيکنان پرسپوليس تمرينات را تحريم کردند
قهرمان ليگ برتر به شدت با چالش‌هاي داخلي از جمله اعتصاب بازيکنان و مسدود شدن حساب باشگاه دست به گريبان است. بازيکنانش اعتصاب کرده‌اند و بدون پول حاضر نيستند تمرين کنند در حالي که وزير ورزش تصميم پرسپوليسي‌ها را عادتي بد توصيف کرده است!
نویسنده: شيوا نوروزي

قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر نيز موجب نشد تا تيم پرطرفدار از حاشيه به دور بمانند. اعتصاب بازيکنان پرسپوليس و تمرين نکردن آنها پيش از رويارويي با ذوب‌آهن اتفاقي نبود که هواداران انتظارش را داشتند، اما اين اتفاق برخلاف انتظارات رخ داد و هيچ‌کدام از بازيکنان نيز حاضر به تمرين کردن نشدند. اگرچه گفته مي‌شود کاپيتان جلال حسيني و سروش رفيعي اعتقادي به اعتصاب نداشتند، اما اين مسئله نيز تغييري در اصل ماجرا ايجاد نمي‌کند؛ اصلي که مي‌گويد فوتباليست‌هاي تيم قهرمان ليگ تا پول‌شان را نگيرند خبري از تمرين نيست و باشگاه‌هاي پرهزينه، بدون درآمد و البته پرطرفدار قادر به پرداخت مطالبات خود نيستند. حساب باشگاه پرسپوليس هم که تنها 9 ميليون تومان موجودي داشت و هم ديروز براي چندمين بار مسدود شده تا خيال آقايان راحت شود.
  
اعتصاب 15 درصدي
سرخپوشان از پس الهلال برنيامدند و صعودشان به دور بعد ليگ قهرمانان به اما و اگر کشيده است. شاگردان برانکو جام قهرماني ليگ را بالاي سر برده‌اند، اما هنوز پرونده آسيا براي اين تيم باز است، پرونده‌اي که اگر به نتيجه نرسد تلاش آنها به ثمر نمي‌نشيند و موفقيت پرسپوليس در ليگ قهرمانان همچنان يکي از آرزوهاي هواداران اين تيم باقي مي‌ماند. از طرفي هنوز دو هفته به پايان ليگ برتر باقي مانده و انتظار مي‌رود پرسپوليس نيز همانند تيم‌هاي سرشناس دنيا تا آخرين بازي پرقدرت و بدون غرور به ميدان برود تا با بيشترين امتياز فصل را به پايان برساند، اما پرداخت نشدن مطالبات و واکنش بازيکنان پرسپوليس اين انتظار را برآورده نکرد. قرار بود روز گذشته اولين تمرين تيم برانکو پس از تساوي مقابل الهلال برگزار شود و با اينکه تمامي نفرات در زمين حاضر بودند، اما همه به غير از دو نفر تمرين را تحريم کردند. قرمزها از اينکه قهرمان شده‌اند ولي وعده‌ها عملي نشده حسابي گله دارند. البته شکايت اصلي بازيکنان پرسپوليس به شارژ شدن مالي بازيکنان استقلال پيش از رويارويي با الاهلي بود و اينکه چرا قرمزهاي قهرمان تنها 70 درصد مطالبات خود را دريافت کرده‌اند و تيم رده سومي 85 درصد؟! توجه بيشتر اسپانسر مشترک به استقلالي‌ها از ديگر گلايه‌هاي قرمزها به سرمربي تيم بود. مرد کروات اگرچه مي‌داند در فوتبال روز دنيا تحريم، اعتصاب و اينگونه موضوعات هيچ محلي از اعراب ندارد، اما به خاطر پرداخت نشدن دستمزدها حق را به بازيکنانش مي‌دهد.
  
دست‌شان زير سنگ است
بازيکنان به شدت نگران نقد شدن چک‌ها و پرداخت شدن مطالبات خود هستند. نگران اينکه با فقط دو بازي به پايان اتمام ليگ مسئولان باشگاه هيچ جواب قانع‌کننده‌اي به آنها ندهند. بحث تمديد قرارداد هم که به ميان بيايد باز هم بحث بدهي‌ها پابرجاست. حال آنکه مسئولان پرسپوليس در مصاحبه‌هايشان از توافق با بازيکنان جديد و دادن پيش‌پرداخت به آنها صحبت کرده‌اند در حالي که بازيکنان فعلي هنوز بخشي از دستمزدشان را نگرفته‌اند! به تمامي اين مشکلات بايد معضل تغيير مديرعامل و هيئت مديره را نيز افزود. همين چند روز پيش بود که آقاي وزير وعده بررسي وضعيت هيئت مديره سرخابي‌ها پس از پايان ليگ را داد، موضوعي که نگراني تيم برانکو را به اوج رسانده و بازيکنان پرسپوليس را مجبور کرد براي سومين بار در اين فصل دست به اعتصاب بزنند. با اين شرايط چه انتظاري مي‌توان از پرسپوليس در بازي‌هاي آتي داشت؟ به جاي آنکه قهرماني و دادن جام به سرخپوشان آرامش آنها را براي عملکرد هرچه بهتر در ليگ قهرمانان بيشتر کند تمرکز بازيکنان به خاطر دستمزدهاي معوقه به هم ريخته، آن هم در شرايطي که کار صعود پرسپوليس به مرحله حذفي به اما و اگر کشيده و احتمال تباني تيم‌هاي عربي نيز وجود دارد.
  
عادتي بد!
مسعود سلطاني‌فر در واکنش به اعتصاب تمرين از سوي پرسپوليسي‌ها تنها به گفتن يک جمله کليشه‌اي بسنده کرد. وزير ورزش و جوانان در حاشيه دهمين همايش بين‌المللي علوم ورزشي در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران اظهار داشت: «اين موضوع در حال تبديل شدن به يک عادت بد است و به هر حال بايد بررسي‌هاي لازم صورت بگيرد.» آقاي وزير هم مثل خيلي‌هاي ديگر اين روزها به شدت درگير مسائل انتخاباتي است و به نظر مي‌رسد وقت رسيدگي کردن به حال و روز سرخابي‌هاي فوتبال ايران را ندارد. بعيد است که سلطاني‌فر نداند طبق قانون مبلغ ذکر شده در قرارداد بازيکنان بايد تمام و کمال و در موعد مقرر پرداخت شود. توجه به اين نکته مهم در اين باره ضروري است؛ مديران و هيئت مديره‌اي که از سوي وزارت ورزش انتخاب مي‌شوند چرا قراردادهايي با رقم‌هاي بالا امضا مي‌کنند در حالي که مي‌دانند بودجه کافي ندارند و بدهي‌هاي سنگين گذشته نيز به قوت خود باقي است! پرسپوليس و استقلال زير نظر مستقيم وزارت هستند و نه تنها درآمدزايي نمي‌کنند بلکه سالانه چند ميليارد ناقابل صرف عقد قرارداد با بازيکنان خود مي‌کنند. بدون شک اگر متولي اين دو باشگاه نظارت کافي و حرفه‌اي روي عملکرد مديران آنها داشته باشد نه از هزينه‌هاي ميلياردي خبري مي‌شود و نه از عادت‌هاي بدي چون اعتصاب و تحريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار