کد خبر: 848368
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
با حضور جمعی از روحانیون و مسئولان و علمای ایران و افغانستان اولين همايش بين‌المللي سرداران بدون مرز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

مدیر امور زائران غیرایرانی استان قدس رضوی در اولين همايش بين‌المللي سرداران بدون مرز (روايت عشق) در اين باره گفت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بسیاری در جهان اسلام به ویژه در منطقه خاورمیانه بوده؛ بدین‌ترتیب بسیاری از کشورهای منطقه با تأسی از آن تلاش دارند تا به اهداف نیکویش دست یابند.

سید محمد جواد هاشمی‌نژاد افزود: کشور افغانستان در همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران جنگ ایران، توسط اشغالگران شوروی به اشغال درآمده که از آن دوران تاکنون در این دو کشور پیوسته شاهد مجاهدت‌های بسیار مرزبانان، مرزداران و سردارانی بزرگ در هر دو جبهه برای کمک به ملت افغانستان و ایران به صورت متقابل هستیم.

وی ادامه داد: سرداران و پاکبازانی از جبهه‌های ایران و افغانستان در جنگ حق علیه باطل، مبارزه با بعثیون جنگیده و به شهادت رسیدند.

هاشمی نژاد بیان کرد: همایش بین‌المللی «سرداران بدون مرز؛ روایت عشق» برای تبیین و نکوداشت و بزرگداشت مقام سرداران بزرگ جبهه ایران و افغانستان است که این امر برای شناساندن رشادت‌ها، بزرگی‌ها و خوبی‌های هر دو ملت در راه اعتلای اهداف اسلامی و نیز معرفی این رشادت‌ها میان دو نسل گذشته در این دو کشور است.

وی با اشاره به شیطنت‌های مستکبرین برای ایجاد تفرقه میان ملت‌های ایران و افغانستان عنوان کرد: این ملت‌ها دارای قرابت فرهنگی بسیار زیادی با یکدیگر بوده که این تبادل فرهنگی موجب ایجاد وحدت اسلامی میان این کشورها خواهد شد.

هاشمی‌نژاد گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور انبوهی از حاضرین از کشور افغانستان موجب شده تا این قرابت تبیین شود و فرصت شناخت بیشتری برای نسل جدید فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار