کد خبر: 848367
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان مرکزی از جمع آوري ۱۲۵ هزار سند، عکس و آثار مرتبط با دفاع مقدس در اين استان خبر داد.

مصطفی مشایخی گفت: شهدا میراث ماندگار انقلاب اسلامی هستند و حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها یک تکلیف است.

وی افزود: جمع آوری یک هزار مصاحبه شفاهی با ایثارگران، جانبازان و خاطرات آنها از دوران دفاع مقدس در طی سال های اخیر از فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوده است.

مشایخی بیان کرد: هم اکنون در ۴۷ نقطه استان مرکزی یادمان شهدا در حال احداث و دارای پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی است که در هر یادمان یک پایگاه فرهنگی نیز دایر می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تعداد شهدای گمنام را در سطح استان ۱۲۸ شهید عنوان کرد و گفت: ۹۹ شهید گمنام در ۳۰ نقطه عمومی در سطح استان و ۲۹ شهید دیگر در دستگاه های دولتی و دانشگاه ها خاکسپاری شده اند.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۳۰ عنوان کتاب در استان مرکزی با محوریت ارزش های دفاع مقدس و در بخش کودک منتشر خواهد شد و سال گذشته نیز ۲۰ عنوان کتاب به چاپ رسید که در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

مشایخی از دیگر برنامه های این بنیاد را راه اندازی نگارخانه ای برای نمایش آثار فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس توسط هنرمندان در زمینه های مختلف هنری عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار