کد خبر: 848278
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار و 802 معلم قرآن در چند سال گذشته گواهینامه تربیت معلم دریافت کرده و ساماندهی شده اند.
 حجت الاسلام و المسلمین علی شکری در نشستی با فعالان و کارشناسان قرآنی استان سمنان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود افزود: 20موسسه قرآنی، 16 خانه قرآن شهری و 31 خانه قرآن روستایی در استان سمنان فعال هستند.
وی ادامه داد: یک هزار و 569 تن سال گذشته توسط این مراکز موفق به گذراندن دوره روخوانی و روان خوانی قرآن شده و 67 تن دیگر در دوره آموزشی تجویدقرآن قبول شدند.
شکری با بیان اینکه پارسال 83 نفر موفق به دریافت گواهینامه مفاهیم قرآن شدند، افزود: 53 نفر از این تعداد در بخش حفظ و 30نفر نیز به عنوان معلم قرآن پیش دبستانی تربیت شدند.
وی بر ضرورت تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: شعار امسال ادامه همان تاکیدهای ایشان در سال های گذشته است اما امسال رویکرد اشتغال به آن افزوده شده که خط و مشی یک‌سال کشور را مشخص می کند.
شکری افزود: در صورت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب تا پایان سال شاهد چرخش اقتصاد کشور، اشتغال و همچنین رونق تولید کشور خواهیم بود.
وی با بیان این که ، ویژگی اصلی شعار سال96، نتیجه گرا بودن است و برای تحقق آن باید از خانواده ها شروع کنیم، افزود: هر پدیده برای ترویج و موفقیت باید به گفتمان تبدیل شود.
وی بیان کرد : سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد منویات رهبر معظم انقلاب و اساس اقتصاد مقاومتی را از تریبون هایی مانند شبکه روحانیان و تبلیغ، مداحان، هیات های مذهبی، رسانه های مکتوب و دیجیتال تبیین کند.
شکری بیان کرد : صرفه جویی، استفاده بهینه از تجهیزات اداری، بروز کردن تجهیزات برای جلوگیری از استهلاک و کار مضاعف از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق شعار سال است که پیش بینی های لازم انجام شده است.
وی افزود: کمک به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی از دیگر وظایف این اداره کل است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروزه خانواده ها می توانند با خرید کالاهای تولید داخل و تربیت نسلی صرفه جو و با درک بالا، در شکل گیری گفتمان اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.
وی درباره رسالت فعالان حوزه قرآن در دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: بایدگروهی از نخبگان استان به تعریف قرآنی اقتصاد مقاومتی پرداخته و کیفیت و کمیت آن را مشخص کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار