کد خبر: 848242
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در پايان كميسيون مشترك برجام توافق شد
كميسيون مشترك ايران و 1+5 براي نظارت بر اجراي تعهدات برجامي دو طرف از ديروز برگزار شد و طرف‌هاي شركت كننده توافق كردند كه ايران با انگليس و امريكا مذاكره دوجانبه انجام دهد.
به گزارش جوان، قبل از شروع به كار كميسيون مشترك از ظهر ديروز، هيئت ايراني به سرپرستي سيدعباس عراقچي و مجيد تخت روانچي ديدارهاي جداگانه‌اي با هيئت روسيه، چين، هلگا اشميد نماينده اتحاديه اروپا و 1+5 و نيز مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حاشيه كميسيون مشترك برجام انجام دادند و طول كشيدن اين ديدارها موجب شد كار اين كميسيون با ساعاتي تأخير شروع شود. ظاهراً هيئت مذاكره‌كننده ايران با استناد به رويكرد جديدي كه دولت ترامپ در اجراي برجام در پيش گرفته، از جمله اينكه مقام‌هاي دولت ترامپ خواستار افزوده شدن مسائل مربوط به حقوق بشر و تروريسم به برجام شده‌اند، خواستار بررسي اين موضع جديد امريكا در كميسيون مشترك برجام شده است. از ملاقات‌هاي عباس عراقچي در حاشيه كميسيون گزارشي منتشر نشده ولي احتمالاً او در اين ملاقات ها، نگراني ايران را از موضع جديد امريكا به طرح‌هاي روسي، اروپايي و چيني منتقل كرده است. عراقچي ملاقات انجام شده با هيئت روس و يوكيو آمانو مديركل آژانس را ملاقات خوبي خواند و با بيان اينكه در گزارشات مكرر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تأييد شده كه ايران برجام را به دقت اجرا كرده و همواره به تعهداتش پايبند بوده است، يادآور شد: اين در مورد طرف مقابل به طور كامل صادق نيست.
 
در پايان نشست ديروز گزارشي از نتيجه نشست منتشر نشد ولي قرار شد كه هيئت ايراني مذاكرات جداگانه‌اي را با طرف‌هاي امريكايي و انگليسي انجام دهد. محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز يك‌شنبه به چنين بحث‌هايي واكنش نشان داد و در يك پيام توئيتري نوشت: «‌برجام با دقت به موضوع هسته‌اي محدود شده است بدون ورود به ساير موضوعات محل اختلاف، از جمله فعاليت‌هاي شرورانه دولت امريكا.» ركس تيلرسون چند روز قبل به رئيس مجلس نمايندگان امريكا نامه نوشت و تأييد كرد كه ايران به برجام پايبند است ولي دونالد ترامپ ايران را متهم كرد كه به روح برجام پايبند نيست. دونالد كه به تيمي به رياست شوراي امنيت ملي امريكا دستور داده تا برجام را در يك مدت ۹۰ روزه بررسي كنند ديروز هم در مصاحبه‌اي با يك شبكه خبري تاكيد كرد كه امريكا به دقت در حال بررسي توافق هسته‌اي با ايران است. در چنين حال و اوضاعي، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي هم از دونالد ترامپ خواست توافق ايران را لغو يا جايگزين كند. مارك تونر سخنگوي وزارت خارجه امريكا ديروز گفت كه دولت ترامپ تا زمان اتمام بررسي 90 روزه برجام به اين توافق هسته‌اي پايبند مي‌ماند ولي ديپلمات‌هاي روس به طور غيررسمي ابراز نگراني كرده‌اند كه اين رويكرد امريكا ممكن است توافق هسته‌اي را به خطر بيندازد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
اجرای برجام بدون درنظرگرفتن 9شرط تعیین شده توسط مقام معظم رهبری منجر به گدایی والتماس امروز شده است. و دوباره مذاکرات محرمانه با دشمنان!!! که دراین میان مردم ایران نامحرمند!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار