کد خبر: 848236
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
ضريح مطهر امامين عسكريين(ع) با عنايت اهل بيت، همزمان با اذان صبح ديروز به وقت سامرا، بدون انجام تشريفات رسمي و با حضور زائران رونمايي شد.
در حالي كه براساس برنامه زمان‌بندي، مراحل نصب و رونمايي ضريح شش گوشه و مطهر حرم امامين عسكريين عليهم السلام قرار بود در نيمه شعبان به اتمام برسد، با مدد اهل بيت و تلاش گروه اجرايي، تقريباً ۲۰ روز زودتر از برنامه پيش‌بيني شده به پايان رسيد.
 
بر اساس گزارش ستاد بازسازي عتبات عاليات، محوطه مضجع مطهر كه به دليل اجراي عمليات نصب ضريح به روي زائران بسته شده بود، همزمان با اذان صبح ديروز و در آستانه عيد مبعث، به روي زائران گشوده و از ضريح مطهر رونمايي شد.
 
عمليات ساخت اين ضريح مطهر از سال ۸۹ در ايران آغاز و پس از دوسال به اتمام رسيده بود. ضريح جديد در ۱۴ بهمن ماه سال گذشته به سامرا منتقل و عمليات تعويض با برداشتن و تعويض سنگ‌هاي كف حرم آغاز شد.
 
شكل و شمايل كلي اين ضريح از نظر ابعاد، شبيه به ضريح قبلي است، اما نماي جديد ضريح بر اساس مهندسي روز و طراحي هنرمندانه، هنرمندان متعهد و علاقه‌مند به ائمه معصومين (ع) مي‌باشد. چوبي كه در ساخت اين ضريح استفاده شده از مرغوب‌ترين چوب‌ها با استقامت و ماندگاري بالاست كه ۱۱ تن وزن دارد.
 
در ساخت اين ضريح حدود چهار تن و نيم نقره خالص استفاده شده است. همچنين يك تن و صد كيلوگرم مس و بيش از ۶۰ كيلو طلا نيز در آن به كار رفته است. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين ضريح سقف معرق كاري شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار