کد خبر: 848222
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
پرسپوليس با الهلال مساوي كرد، ذوب‌آهن به العين باخت
نخستين روز از هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا براي نماينده‌هاي ايران خوش يمن نبود. ذوبي‌ها در اصفهان با شكستي پرگل، شرايط صعود حريف خود العين را مهيا كردند...
نویسنده: دنيا حيدري

نخستين روز از هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا براي نماينده‌هاي ايران خوش يمن نبود. ذوبي‌ها در اصفهان با شكستي پرگل، شرايط صعود حريف خود العين را مهيا كردند و پرسپوليس هم اگرچه به لطف برد پرگل الوحده برابر القطر هنوز شانس صعود دارد، اما نتوانست از بهترين موقعيت خود حداكثر استفاده را ببرد و به تساوي بدون گل رضايت داد تا ادامه راه را با اما و اگر پيگيري كند.
 
پرسپوليس با تن دادن به تساوي بدون گل برابر الهلال عربستان، فرصتي طلايي را از دست داد. اگرچه با پيروزي پرگل الوحده برابر الريان حالا سرخپوشان همچنان شانس صعود دارند، اما با توجه به شرايط جدول، پيروزي مقابل الهلال مي‌توانست ياران برانكو را صاحب سكوي دوم جدول كرده و شانس آنها براي صعود به مراتب بيشتر كند. صدر جدول گروه  D به رقم اين تساوي، با 9 امتياز در اختيار الهلال و رده دوم و سوم به ترتيب با هفت و شش امتياز در اختيار الريان و پرسپوليس است. حالا با اين چيدمان، پرسپوليس تنها در صورتي مي‌تواند به عنوان تيم دوم صعود كند كه بازي بعدي را با برد پشت سر بگذارد و الريان هم موفق به شكست الهلال عربستان نشود. البته با توجه به اينكه صعود نماينده عربستان نيز هنوز قطعي نشده، احتمال تباني نيز وجود ندارد و خيال پرسپوليس مي‌تواند از اين لحاظ راحت باشد، اما از آنجايي كه در اين گروه حتي الوحده چهار امتيازي هم هنوز شانس صعود دارد (در صورت باخت الريان و پرسپوليس) كار ياران برانكو در بازي بعدي نيز راحت نيست. خصوصاً اينكه آگيره، سرمربي الوحده نيز گفته بايد پرسپوليس را در بازي پيچيده تهران ببريم و منتظر نتيجه بازي الريان و الهلال بمانيم. با اين وجود اما ياران برانكو مي‌توانستند نسخه صعود را در بازي با الهلال بپيچند تا كار به دقايق آخر نكشد، اما ‌مشكل اساسي قهرمان ليگ ايران در زدن ضربات آخر، ‌بار ديگر گريبان اين تيم را گرفت و مانع از كسب امتياز هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا شد. مسئله‌اي كه البته برانكو از آن به عنوان بدشانسي ياد مي‌كند: «بازي خوبي برابر الهلال داشتيم، ‌از بازيكنانم راضي‌ هستم، اما از نتيجه نه. ما فرصت‌هاي زيادي داشتيم كه از دست رفت و از اين لحاظ بدشانس بوديم، اما به بازي بعدي و پيروزي در آن براي صعود فكر مي‌كنيم، چراكه هدفمان صعود به مرحله بعد است.» البته از دفاعي بازي كردن الهلال هم نمي‌شد گذشت. مسئله‌اي كه دياز، ‌سرمربي نماينده عربستان در توجيه آن مي‌گويد: «مي‌دانستيم اين تيم با عجله هم بازي خواهد کرد، چراکه با توجه به نيازشان عطش رسيدن به گل را داشتند و به همين خاطر دفاعي کار کرديم. مهم براي ما صعود بود كه به آن رسيديم.»
  
شكست ناباورانه ذوب‌آهن در فولادشهر
بدترين اتفاق نخستين روز از هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، در اصفهان رخ داد. جايي كه ذوب‌آهن، ‌در ديداري خانگي برابر العين امارات مغلوب شد. آن هم در فولادشهر و با نتيجه پرگل سه بر صفر. نتيجه‌اي كه بي‌شك اماراتي‌ها نيز انتظار آن را نداشتند. نايب‌قهرمان آسيا كه در ديدار رفت در امارات به تساوي يك بر يك رضايت داده بود، در فولادشهر به سه امتياز ارزشمند اين بازي دست يافت و با 9 امتياز، ‌صدرنشين شد. آن هم در شبي كه ذوب‌آهن همه كار كرد، ‌حمله، ‌موقعيت‌سازي و حتي پنالتي هم گرفت، اما با از دست دادن همه موقعيت‌ها، ‌فرصتي طلايي را به العين داد تا كار خود را براي صعود به اما و اگر بكشد. البته با توجه به شرايط امتيازي تيم‌هاي حاضر در اين گروه و فاصله اندك بين آنها، ‌ذوب‌آهن همچنان شانس صعود دارد. سبزپوشان اصفهان كه با هفت امتياز در رده سوم قرار دارند، در بازي بعدي بايد به مصاف الاهلي عربستان، ‌تيم دوم جدول با هشت‌امتياز بروند. ديداري كه مي‌تواند تكليف صعود نماينده ايران را روشن كند. تكليفي كه مي‌شد در فولادشهر اصفهان يكسره شود، اما با آنچه كه حسيني‌، سرمربي ذوب‌آهن بي‌تجربگي شاگردانش برابر نايب‌قهرمان آسيا خواند، ‌از دست رفت: «بازي عجيبي بود. درست است كه نيمه اول بهتر و قوي‌تر بوديم، اما روي اشتباه بچگانه ما بود كه العين به گل رسيد. در واقع ما چوب بي‌تجربگي بازيكنان خود را خورديم. اميدوارم در بازي بعدي جبران كرده و موفق به صعود شويم.» در پي اين شكست سنگين، هواداران ناراضي ذوب‌آهن شعارهايي عليه حسيني، ‌سرمربي تيم سر دادند كه البته او تأكيد كرد كه به شنيدن آنها عادت كرده است. هرچند كه با توجه به نتيجه رقم خورد، ‌اين اعتراض‌ها طبيعي به نظر مي‌رسيد.
زوران ماميچ، سرمربي العين كه انتظار چنين نتيجه‌اي را در اصفهان نداشت، ‌با ابراز خوشحالي از اين برد و قطعي شدن صعود تيمش گفت: «پيشتر خوب بازي مي‌كرديم و نمي‌برديم، اما اين‌بار خوب بازي نكرديم ولي برديم. مهم هم اين بود كه صعود كرديم و از اين مسئله خيلي خوشحالم. بي‌شك بدون عمر عبدالرحمان دچار مشکل مي‌شويم و خوشحالم كه چنين بازيكني را در اختيار داريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار