کد خبر: 848190
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به آمار بالای مراجعه بیماران از استان های همجوار، بخش بهداشت و درمان استان مرکزی به جمعیتی حدود دو برابر جمعیت استان خدمات می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به آمار بالای مراجعه بیماران از استان های همجوار، بخش بهداشت و درمان استان مرکزی به جمعیتی حدود دو برابر جمعیت استان خدمات می دهد.

حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۹۲ با یک هزار میلیارد ریال تراز منفی و معوقات ۱۸ ماهه پرسنل روبرو بود اما امروز تراز مالی دانشگاه ۳۵۰۰ میلیارد ریال مثبت است و معوقات به شش ماه رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود تخت های بستری در مرکز استان مواجه هستیم و ضریب اشغال تخت بیمارستان های مرکز استان اغلب به ۱۲۰درصد می رسد..

طاهراحمدی بیان کرد: این در حالی است که بیمارستان های برخی شهرستان ها ضریب اشغال تخت ۲۰ تا ۳۰ درصد دارد که بار مالی آنها باید از سایر مراکز تامین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی به دو میلیون نفر خدمات رسانی دارند و جمعیت استان های همجوار را نیز پوشش می دهند که این امر ضریب اشغال تخت های بیمارستانی مرکز استان را به بیش از ۱۰۰ درصد رسانده است.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود تنگناهای مالی، دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام پروژه های توسعه ای بهداشتی و درمانی در استان کرده به طوری که پروژه بیمارستان ولیعصر به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رسیده و در یک و نیم سال آینده ساخت آن به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: بخش توسعه ای بیمارستان ۶۴ تختی آیت الله خوانساری با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی با کمک خیرین در حال انجام است و در سه ماه آینده تعداد تخت های این بیمارستان به ۱۶۰ تخت می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر