کد خبر: 848103
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت خرید دارایی های پرریسک تمایل بیشتری پیدا کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.
خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت خرید دارایی های پرریسک تمایل بیشتری پیدا کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت، اما نگرانی ها در مورد تنش ها در شبه جزیره کره موجب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1272 دلار و 67 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.3 درصد کاهش داشت و به 1274 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت طلا در جلسه قبلی و به دنبال مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حدود 0.7 درصد کاهش داشت و تا پایین ترین رقم از 11 آوریل تاکنون (1256 دلار و 90 سنت) پایین آمد.

یوئیچی ایکه میزو، رئیس بخش داد و ستد کالای استاندارد بانک توکیو گفت: «(پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات فرانسه) مردم دارند به سمت دارایی های پرریسک می روند، اما قیمت طلا خیلی کاهش نیافته است.»

«افرادی هم هستند که همچنان نگران اوضاع فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، سیاست های ترامپ و تنش ها در شبه جزیره کره هستند... سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای اینکه طلای خود را ارزان بفروشند، آن را نگه دارند.»

بازار طلا همواره در مواقع بروز آشفتگی های سیاسی و مالی یک محل سرمایه گذاری جایگزین و امن برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

الکس تورندیکه، تاجر بازار طلا گفت: «با توجه به برگزاری جشن سالروز تاسیس ارتش کره شمالی تجار در کل روز رویکردی محتاطانه در پیش گرفته اند و احتمال اقدامی تحریک آمیز برای نشان دادن توان نظامی پیونگ یانگ بالاست.»

کره شمالی روز سه شنبه یک رزمایش نظامی عظیم انجام داد و این در شرایطی است که یک زیردریایی ارتش آمریکا در ساحل کره جنوبی پهلو گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار