کد خبر: 848100
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اجراي طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستاي استان خبر داد.
ابراهیم کریمی گفت: در سال‌های گذشته، 1100 روستای هدف‌گردشگری شناسایی شدند و برای اجرای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال 500 روستای هدف گردشگری در کشورانتخاب شدند و سپس 73 روستا که ظرفیت‌های مناسبی در حوزه های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وي افزود: با توجه به زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا دو روستای هدف گردشگری استان گلستان در این طرح انتخاب و ظرفیت های سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن ها توسط کارشناسان اعزامی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کریمی ادامه داد: دو روستای گچی سو بالا از توابع شهرستان کلاله و روستای فارسیان از توابع شهرستان آزادشهر در استان گلستان منتخب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال 73 روستا در کشور شدند.

وي مهم‌ترین هدف این طرح را بررسی ظرفیت‌های اشتغال در هر روستا دانست و افوزد:درحقیقت این طرح پایلوت است و در آینده در روستاهای دیگر هم اجرایی می‌شود. در فازهای دیگر اجرای این طرح می‌توان نقاط قوت احصاشده در آن را به سایر روستاها تعمیم داد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار