کد خبر: 848091
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از ایجاد یک کتابخانه عمومی ظرف هر 100 روز طی 3سال اخیر در این استان خبر داد.

علیرضا شاهحسینی در آیین معارفه مدیرکل جدید کتابخانههای عمومی استان سمنان اظهار کرد: در حدود سه سال، کتابخانههای عمومی استان در همه شاخصها و از جمله در شاخص سرانه فضای کتابخانهای، اعضای فعال، جلب حمایت خیرین، تعداد منابع کتابخانهای و تازههای نشر و... با رشد قابل قبولی روبرو بوده است.

وی از وجود 72 کتابخانه عمومی فعال در سطح این استان خبر داد و تصریح کرد: 51 باب از این کتابخانهها، نهادی 19 باب مشارکتی و دو کتابخانه عمومی مستقل در سطح این استان فعالیت دارند.

مدیرکل پیشین کتابخانههای عمومی استان سمنان با بیان اینکه در 32 ماه گذشته 9 کتابخانه عمومی به کتابخانههای استان افزوده شده افزود: اکثر این کتابخانهها در مناطق محروم و کمبرخوردار و بهویژه مناطق روستایی راهاندازی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد منابع کتابخانهای در آغاز به کار ما 930 هزار جلد بوده افزود: این شاخص امروز با تلاش همکاران ما به یکمیلیون و 136 هزار نسخه کتاب افزایش یافته است.

شاهحسینی از افزایش میانگین امانت کتاب در این کمتر از سه سال خبر داد و گفت: در این دوره با جذب حمایت خیرین 41 هزار نسخه کتاب به کتابخانههای عمومی استان اهدا و علاوه بر آن 160 میلیون تومان کمک نقدی جذب و در بخش تجهیز کتابخانههای عمومی هزینه شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار