کد خبر: 848087
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
فرزندان عقیده دارند چک کردن مدام فضای مجازی توسط والدین‌شان به زندگی خانوادگی آنها آسیب می‌زند و فرصت کنار همدیگر بودن را از‌ آنها می‌گیرد.

پرسش و پاسخ از فرزندان 5 هزار والدین نشان داده است، بیش از 70 درصد فرزندان از حضور بیش از حد پدر و مادر خود در شبکه‌های مجازی ناراضی هستند.

براساس مطالعات انجام شده، فرزندان عقیده دارند چک کردن مدام فضای مجازی توسط والدین‌شان به زندگی خانوادگی آنها آسیب می‌زند و فرصت کنار همدیگر بودن را از آنها می‌گیرد. 

آسیب‌های اجتماعی از قبیل افزایش طلاق، افت تحصیلی، افسردگی فرزندان، فرار از خانه و به خطر افتادن حریم خصوصی از جمله آسیب‌هایی است که فضای مجازی به بنیاد خانواده‌ها می‌زند. 

از طرفی اگر خانواده‌ها غرق در جاذبه‌های رنگارنگ این فضا شوند و از دیگر کارهای مهم خود باز بمانند، همین امر آنان را در انجام دیگر وظایف خود دچار مشکل خواهد کرد که باز در ادامه این مسئله، باید منتظر مشاهده رفتارهای نامتناسبی نظیر عدم پایبندی به اصول اخلاقی و تربیت نادرست کودکان باشیم. 

محققان باور دارند، والدین باید دقت بیشتری در اوقات فراغت خانواده داشته باشند تا رسانه‌های مجازی به دلیل تنوع زیاد نتوانند از این فرصت استفاده و امنیت خانواده را تهدید کنند.

فرزندان این دسته از والدین، حتی هنگام خوردن غذا دچار مشکل هستند و در شرایطی غذا می‌خورند که والدین آنها مشغول چک کردن فضای مجازی هستند. 

این کودکان در بزرگسالی دچار مشکلات عمده بسیاری نظیر عدم اعتماد به نفس، انزوای اجتماعی، افسردگی و افت تحصیلی می‌شوند؛ چراکه هیچ آموزشی ندیده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار