کد خبر: 848084
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
پیشروی ارتش سوریه در شمال حماه، مناطق ثقل نفوذ تروریستها را در مثلث «مورک، اللطامنة و کفر زیتا» تهدید میکند و زمینه را برای آغاز عملیات به سوی ادلب فراهم خواهد کرد.
رخدادهای میدانی نشان میدهد که ارتش سوریه فقط به دور کردن خطر از مواضع اصلی خود در شمال شهر «حماه و محرده» اکتفا نخواهد کرد و قصد دارد حلقه امنیت را به سوی مناطق اصلی گسترش دهد که نقطه شروع حملات مکرر تروریستها در این محور است.

پیشروی اخیر ارتش در شهرک «حلفایا» و آزادسازی آن، به نیروهای سوری این امکان را داد که به حرکت خود به سمت شمال ادامه دهند و شهرکهای «المصاصنة، زور الحیصة و زور الطیبة» در شمال شرق حلفایا را آزاد کنند.

اگر ارتش سوریه با همین روند به پیشروی در شمال حماه ادامه دهد، بزودی به شهرک «اللطامنه» خواهد رسید که به همراه «مورک و کفر زیتا» مثلث قدرت تروریستها در ریف حماه را تشکیل میدهد و خط دفاعی نخست از «خان شیخون»-دروازه جنوبی استان ادلب-است.

به گزارش روزنامه الاخبار، انتظار میرود که در مدت کوتاهی، تروریستها سیستمهای دفاعی خود را در این سه شهرک تقویت کرده تا بتوانند در برابر نیروهای سوری مقاومت کنند؛ زیرا شکست در این مناطق از نظر نظامی بسیار هزینه بر است و به حضور گروههای تروریستی در مهمترین بخش ریف حماه پایان خواهد داد.

روز گذشته نیز، حملات هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه بر اللطامنه، «معرکبه، لحایا و الزلاقیات» متمرکز بود. با وجود اهمیت این مناطق و نزدیکی آن به شهر محرده، ولی پیشروی ارتش در این مناطق ناچیز بوده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار