کد خبر: 848011
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردبیل:
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل گفت: باید ابعاد شخصیتی مرحوم علیپور از خیرین نام‌آشنا و بزرگ کشور به نسل آینده بیشتر و بهتر معرفی شود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، جواد قرآن‌نویس که خود از خیرین و معتمدان نام‌آشنای شهر اردبیل است در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار کرد: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همچون سال‌های گذشته و با هدف حضور خیرین در این گردهمایی معنوی و ارزشی به عنوان یک رویداد مهم در حمایت و تشویق امر خداپسندانه مدرسه‌سازی پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در مجتمع تفریحی، توریستی کوثر شورابیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: خیرین در سال‌های اخیر پا به میدان گذاشتند تا در ساخت مدرسه در مناطق محروم امر نیک و ماندگاری را از خود به یادگار بگذارند به طوریکه در 18 جشنواره برگزار شده تاکنون اقدامات و فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز حرکتی بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: در دیداری که هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز با مقام معظم رهبری داشتند، معظم‌اله مدرسه‌سازی را یک حرکت جدید، خداپسندانه و ماندگار در کشور یاد کرده و همت و تلاش فعالان این عرصه را ستودند.

قرآن‌نویس افزود: ما در حال حاضر و از زمان شکل‌گیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز شاهد ساخت 37 درصد کل مدارس در سطح کشور به همت خیرین مدرسه‌ساز و جامعه پرتلاش خیرخواه آموزشی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بسیاری از جا‌ها اقدامات خیرین بر تخصیص بودجه و اعتبار پروژه‌های دولتی پیشی گرفته و خیرین در این میدان سربلند و موفق عمل کردند.

قرآن‌نویس اضافه کرد: در سال گذشته خیرین به تمام تعهدات خود در استان اردبیل عمل کرده به طوریکه بیشتر از بودجه‌های دولتی ما شاهد تخصیص اعتبارات خیرینی بودیم که در ساخت مدرسه با احساس مسؤولیت حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 نفر از خیرین در استان اردبیل در امر مدرسه‌سازی آن هم با اولویت مناطق محروم و نیازمند حضور پیدا کردند که قطعاً بعد از برگزاری جشنواره نوزدهم به صورت مفصل با اصحاب رسانه نشستی برگزار کرده و گزارش کاملی از عملکرد جامعه خیرین را بازگو می‌کنیم.

قرآن‌نویس به پروژه‌های نیمه‌تمام و در دست اجرای خیری اشاره کرد و گفت: 26 پروژه در قالب 129 کلاس درس در شهرهای مختلف استان اردبیل به همت جامعه خیرین و بنیاد برکت در حال اجراست که عمده این پروژه‌ها در اردبیل هفت پروژه، پارس‌آباد چهار پروژه، خلخال و خورش‌رستم چهار پروژه‌، مشگین‌شهر سه پروژه، نمین، بیله‌سوار و کوثر هر کدام دو پروژه و در نیر و گرمی نیز هر کدام یک پروژه در حال اجراست.

وی اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 352 پروژه در قالب یک‌هزار و 390 کلاس درس و تعداد دو باب واحد شبانه‌روزی، هفت باب نمازخانه، سه باب کتابخانه، دو باب کارگاه و آزمایشگاه و یک باب خوابگاه دانش‌آموزی توسط خیرین عزتمند مدرسه‌ساز در سطح استان اردبیل احداث شده است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: تعداد 26 پروژه نیز در قالب 129 کلاس درس و یک باب نمازخانه در دست اجراست.

قرآن‌نویس گفت: تا به حال 18 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و سه جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز در سطح استان اردبیل برگزار شده است.

بهترین خاطراتم را از ساخت مدارس خیر مرحوم علیپور دارم

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: جالب است مرحوم علیپور از خیرین نام‌آشنای کشورمان تمام هست و نیست و زندگی خود را صرف ساخت مدرسه کرد و حتی در پایان عمر وصیت کرد بعد از فوتش جسد او را در ورودی یکی از مدارس دفن کنند که ما با اصرار از او خواستیم از این وصیت دست برداشته و آن را تغییر دهد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: مرحوم علیپور معتقد بود باید هر آجر مدرسه را بوسیده و بر بنای مدرسه گذاشت به طوریکه او بزرگی خود را در ساخت 72 مدرسه به یاد 72 شهید کربلا به اثبات رساند.

قرآن‌نویس بهترین خصوصیات این مرد نیکنام را وقف تمام زندگی و وجودش در خدمت به نیازمندان و محرومان توصیف کرد و ادامه داد: یادم است همسرش تعریف می‌کرد که او روزی برای خرید مبل به مغازه رفته بود که در مواجهه با یک خانواده‌ای که در خرید جهیزیه دخترش معطل مانده بودند، پول خرید مبل خود را به آنها می‌دهد تا مشکل آنها برطرف شود.

وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا این چهره ماندگار خیری را به دنیا معرفی کنیم که در این زمینه باید دانش‌آموزان ما در قالب کتاب یا کتابچه با نام علیپورشناسی بیشتر با ابعاد زندگی مرحوم علیپور آشنا شوند.

قرآن‌نویس از ورود خیرین در کنار ساخت مدرسه، برای تجهیز و تکمیل واحدهای آموزشی خبر داد و گفت: خیرین با تمام توان خود آماده کمک به نظام تعلیم و تربیت هستند تا با همتی والا به جنگ با جهالت و نادانی رفته و همت ماندگاری را از خود به یادگار بگذارند.

تهیه و تنظیم: ‌شهرام جباری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر